Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju? (CROSBI ID 646539)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šincek, Daniela ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Tomašić Humer, Jasmina
hrvatski
Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?
Ovim radom želio se provjeriti doživljaj učenika različite dobi o tome jesu li određena ponašanja iz virtualnog okruženja nasilna ili nisu. Sudjelovalo je 1404 učenika od četvrtog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole. Od devet procjenjivanih situacija jasno nasilnim sudionici vide sljedeće: "Petra je nakon prekida s Markom ušla u njegov profil i promijenila lozinku kako on više ne bi mogao koristiti svoj profil" (83, 7% sudionika procjenjuje nasilnim) ; "Ivani je prijateljica poslala fotografiju s kupanja i ona ju je objavila na Facebooku bez njezinog dopuštenja" (74, 3% procjenjuje nasilnim) dok situacije "Luka i Jakov dopisivali su se o tome kako je Petar danas u školi super igrao nogomet." 93, 7% procjenjuje nenasilnim i "Petra je Ivi ispod slike na profilu napisala „Lijepa si mi, prijateljice“ 92% procjenjuje nenasilnim. Ambivalentnost u procjenama izazivaju situacije "Marko je novi učenik 8.b razreda. On za sebe misli da je prava faca, a razred to ne misli. Odlučili su ne odobriti mu zahtjev da se priključi grupi njihovog razreda na Facebooku." (50, 8% smatra nasilnim) i "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ (53, 9% smatra nenasilnim). Uočljivi su određeni razvojni trendovi na pojedinim česticama. Tako 65% starijih učenika smatra da "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ označava nenasilno ponašanje, a, suprotno tome, 58% učenika šestih razreda isto prepoznaju kao nasilno ponašanje. Kod situacije koja opisuje nedopuštanje učeniku da se priključi razrednoj grupi na Facebooku 50, 2% učenika šestih i osmih razreda smatra da to nije nasilje, a nenasilnim to procjenjuje 56, 4% učenika četvrtih razreda, dok, suprotno njima, 58% srednjoškolaca smatra to ponašanje nasilnim. Temeljem dobivenih podataka uočava se da mladi ne prepoznaju neka nasilna ponašanja takvima, da jasno prepoznaju situacije koje nisu nasilne kao nenasilne te se uočavaju mogući učinci nekih iskustava (poput programa prevencije koji koriste određene primjere, a provode se u nižim razredima predmetne nastave što dovodi do drugačijih omjera u percepciji kod tih učenika u odnosu na starije ili mlađe učenike).
nasilje, virtualno okruženje, percepcija
nije evidentirano
engleski
What is perceived as cyber-violence by pupils?
nije evidentirano
violence, cyberspace, perception
nije evidentirano
Podaci o prilogu
259-259.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka
Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž.
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
poster
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska