Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju? (CROSBI ID 646539)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šincek, Daniela ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Tomašić Humer, Jasmina Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju? // 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.). Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 259-259

Podaci o odgovornosti

Šincek, Daniela ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Tomašić Humer, Jasmina

hrvatski

Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?

Ovim radom želio se provjeriti doživljaj učenika različite dobi o tome jesu li određena ponašanja iz virtualnog okruženja nasilna ili nisu. Sudjelovalo je 1404 učenika od četvrtog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole. Od devet procjenjivanih situacija jasno nasilnim sudionici vide sljedeće: "Petra je nakon prekida s Markom ušla u njegov profil i promijenila lozinku kako on više ne bi mogao koristiti svoj profil" (83, 7% sudionika procjenjuje nasilnim) ; "Ivani je prijateljica poslala fotografiju s kupanja i ona ju je objavila na Facebooku bez njezinog dopuštenja" (74, 3% procjenjuje nasilnim) dok situacije "Luka i Jakov dopisivali su se o tome kako je Petar danas u školi super igrao nogomet." 93, 7% procjenjuje nenasilnim i "Petra je Ivi ispod slike na profilu napisala „Lijepa si mi, prijateljice“ 92% procjenjuje nenasilnim. Ambivalentnost u procjenama izazivaju situacije "Marko je novi učenik 8.b razreda. On za sebe misli da je prava faca, a razred to ne misli. Odlučili su ne odobriti mu zahtjev da se priključi grupi njihovog razreda na Facebooku." (50, 8% smatra nasilnim) i "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ (53, 9% smatra nenasilnim). Uočljivi su određeni razvojni trendovi na pojedinim česticama. Tako 65% starijih učenika smatra da "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ označava nenasilno ponašanje, a, suprotno tome, 58% učenika šestih razreda isto prepoznaju kao nasilno ponašanje. Kod situacije koja opisuje nedopuštanje učeniku da se priključi razrednoj grupi na Facebooku 50, 2% učenika šestih i osmih razreda smatra da to nije nasilje, a nenasilnim to procjenjuje 56, 4% učenika četvrtih razreda, dok, suprotno njima, 58% srednjoškolaca smatra to ponašanje nasilnim. Temeljem dobivenih podataka uočava se da mladi ne prepoznaju neka nasilna ponašanja takvima, da jasno prepoznaju situacije koje nisu nasilne kao nenasilne te se uočavaju mogući učinci nekih iskustava (poput programa prevencije koji koriste određene primjere, a provode se u nižim razredima predmetne nastave što dovodi do drugačijih omjera u percepciji kod tih učenika u odnosu na starije ili mlađe učenike).

nasilje, virtualno okruženje, percepcija

nije evidentirano

engleski

What is perceived as cyber-violence by pupils?

nije evidentirano

violence, cyberspace, perception

nije evidentirano

Podaci o prilogu

259-259.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka

Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž.

Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija