Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj broja usmjeravajućih Luchinsovih problema na metakognitivne procjene težine (CROSBI ID 646560)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jurić, Ante ; Valerjev, Pavle Utjecaj broja usmjeravajućih Luchinsovih problema na metakognitivne procjene težine // Knjiga sažetaka - Book of Abstracts / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2017. str. 236-236

Podaci o odgovornosti

Jurić, Ante ; Valerjev, Pavle

hrvatski

Utjecaj broja usmjeravajućih Luchinsovih problema na metakognitivne procjene težine

Pri rješavanju klasičnih Luchinsovih problema s posudama s vodom, kod osoba se javlja proces automatizacije, odnosno transfer s namjernih na djelomično nesvjesne kognitivne procese. Ispitanici koji rješavaju Luchinsove probleme pokazuju „Einstellung efekt“, po kojem ispitanici, ako ponovljeno rješavaju probleme istim načinom, mogu biti „zaslijepljeni” za novi i lakši način rješavanja te se mogu držati starog problemskog seta. Rezultati novijih istraživanja pokazuju da u zadacima mišljenja metakognitivne procjene ovise o znakovima kao što su fluentnost odgovora te o postojanju konflikta u inicijalnom odgovoru. Usmjeravajući odgovori stoga bi trebali kroz povećanje automatizacije odgovora ujedno povećati fluentnost i utjecati na metakognitivnu procjenu. Cilj istraživanja bio je ispitati efekte broja usmjeravajućih problema (0, 4 i 10) na vrijeme, procjene težine i način rješavanja dvaju kritičnih Luchinsovih problema s posudama s vodom. Problemi su bili nalik onima u Luchinsovu klasičnom eksperimentu. Svi ispitanici (N=60) prisustvovali su uvježbavanju prije glavnog dijela eksperimenta. Ispitanicima se pomoću računalnog programa mjerilo vrijeme rješavanja problema, kojeg su rješavali na papiru, a zatim su procjenjivali težinu svakog problema. Način rješavanja svakog problema kodiran je naknadno. Analizirali su se utjecaj broja usmjeravajućih problema na procjene težine, način i vrijeme rješavanja kritičnih problema te povezanost između procjena težine i vremena rješavanja kritičnih problema. Procjene težine i vrijeme rješavanja kritičnih problema nisu se razlikovali s obzirom na broj usmjeravajućih problema. Uzroci takvih rezultata mogu se tražiti u pretpostavkama da su ispitanici bili relativno heterogeni i da su kritični problemi bili prejednostavni. Klasični Einstellung efekt potvrđen je. U kontrolnoj skupini (bez usmjeravajućih problema) bilo je manje ispitanika s težim i više s lakšim načinom rješavanja kritičnih problema, dok su u skupini s deset usmjeravajućih problema frekvencije načina rješavanja bile suprotnog smjera. Duže rješavani kritični problemi procijenjeni su težima, a kraće rješavani lakšima, što može biti pokazatelj da osobe upotrebljavaju vrijeme rješavanja problema kao znak koji pomaže u metakognitivnoj procjeni težine problema.

Einstellung efekt, Luchinsovi problemi s posudama, metakognitivne procjene težine

nije evidentirano

engleski

The effect of the number of priming Luchins' problems on metacognitive assestments of difficulty

nije evidentirano

Einstellung effect, Luchins problem, metacognitive assestments of difficulty

nije evidentirano

Podaci o prilogu

236-236.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - Book of Abstracts

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka

Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija