Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA (CROSBI ID 238155)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vrdoljak, Gabrijela VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA // Život i škola = Life and school, LXII (2016), 2; 69-78

Podaci o odgovornosti

Vrdoljak, Gabrijela

hrvatski

VAŽNOST STRATEGIJA UČENJA ZA USPJEH U FIZICI KOD SREDNJOŠKOLACA

Cilj je ovoga istraživanja bio provjeriti razlikuju li se učenici u ocjeni iz fizike s obzirom na to u kojoj se mjeri koriste pojedinim strategijama učenja, a to su: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Strategijama učenja naziva se svako ponašanje ili mišljenje koje olakšava kodiranje informacija na način koji povećava njihovu integraciju i pronalaženje. Strategije učenja (kao što je dubinsko procesiranje i metakognitivne strategije) dovode se u vezu s pozitivnim obrazovnim ishodima. Ovo istraživanje provedeno je u kontekstu nastave fizike koju učenici često smatraju teškom i nezanimljivom. Istraživanje je provedeno na 625 učenika i učenica drugog i trećeg razreda srednje škole iz pet škola s područja Slavonije i Baranje. Korišteni instrument prilagođena je Skala strategija učenja (Lončarić, 2014) koja mjeri tri vrste strategija: dubinsko procesiranje, površinsko procesiranje i ciklus metakognitivne kontrole. Rezultati su pokazali da učenici koji se više koriste dubinskim procesiranjem i ciklusom metakognitivne kontrole, te oni koji se manje koriste površinskim procesiranjem imaju bolje ocjene iz fizike. Rezultati upućuju na potrebu za edukacijom učenika o korištenju adekvatnim strategijama učenja čime bismo mogli prevenirati neuspjeh u ovom predmetu, a možda i negativne stavove koji se vežu uz fiziku.

metakognitivna kontrola ; dubinsko procesiranje ; površinsko procesiranje ; ocjena iz fizike ; srednjoškolci

nije evidentirano

engleski

The Importance of Using Learning Strategies in Achieving Success in Physics Classes for High School Students

nije evidentirano

metacognitive control ; deep processing ; surface processing ; physics grades ; high school students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXII (2)

2016.

69-78

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Psihologija