crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 870949

Zbornik radova

Autori: Erceg, Inja; Kuterovac Jagodić, Gordana; Perković, Iva
Naslov: Žele li svi roditelji samo da im djeca u budućnosti budu sretna? Roditeljske percepcije vrijednosti obrazovanja i kvalitete obrazovnog konteksta te obrazovne želje i očekivanja za njihovu djecu
( Do all parents wish only that their children were happy in the future? Parents’ perceptions of educational worth, quality of educational context and educational expectations for their children )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvarsko psihološko društvo , 2017. 70-70.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.4.-8.4.2017.
Ključne riječi: obrazovanje, obrazovni kontekst, obrazovne aspiracije, roditelji, osnovna škola
( education, educational context, educational aspirations, parents, elementary school )
Sažetak:
U ovom su radu predstavljeni rezultati prve faze kvalitativnog dijela istraživanja roditeljskih osobnih i obiteljskih vrijednosti obrazovanja, roditeljske percepcije i očekivanja od djeteta u pogledu obrazovanja sada i u budućnosti te roditeljska iskustva i doživljaj školskog/obrazovnog konteksta njihove djece. U istraživanju je sudjelovalo N= 120 roditelja učenika prvih, četvrtih i sedmih razreda iz pet osnov¬nih škola u gradu Zagrebu. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuom koji je trajao od 20 do 30 minuta. Prvi rezultati ukazuju na to da obrazovanje ima važno mjesto u osobnom sustavu vrijednosti roditelja, no kako donekle različito percipiraju koliko se obrazovanje cijeni u društvu te koliko je korisno i važno za društvo u cjelini i za pojedinca. Obiteljske norme vezane uz obrazovanje u ve¬ćini su ispitanih obitelji zajedničke i sukladne. Prevladava percepcija škole kao konteksta koji ima uglavnom poticajnu ulogu u razvoju djece uz primjedbe na količinu i pretjeranu opsežnost gradiva te na pojedine obrazovne metode. Manji broj roditelja percipira konflikt između obiteljskih i školskih vrijednosti. Rodite¬lji uglavnom žele partnerski odnos sa školom te u nastavnike imaju povjerenje, međutim doživljavaju manjak razmjene informacija o obrazovnim postignućima i percepciji kasnijih obrazovnih mogućnosti njihova djeteta. Životne, obrazovne i karijerne aspiracije koje imaju za svoju djecu su uglavnom visoke i temelje se na percepciji sposobnosti, interesa i ličnosti djeteta te na temelju dosadašnjih obrazovnih postignuća za djecu u višim razredima. Većina roditelja nema jasne i definirane planove za obrazovanje i zanimanje svoje djece i izjavljuje kako im je najvažnije da budu sretna i odaberu ono što se njima sviđa te je u skladu s nji¬hovim interesima i preferencijama. Komunikacija roditelja i djeteta o vrijednosti obrazovanja, obrazovnim aspiracijama, očekivanjima i planovima uglavnom je nesustavna, često sporadična, prilično nejasna i temporalno vrlo ograničena. U radu se raspravljaju i komentiraju i razlike između roditelja s obzirom na fazu školovanja njihove djece, obrazovna postignuća te socioekonomsko okruženje škole.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Inja Erceg Jugović (inerceg@ffzg.hr), 19. Tra. 2017. u 10:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4