Žele li svi roditelji samo da im djeca u budućnosti budu sretna? Roditeljske percepcije vrijednosti obrazovanja i kvalitete obrazovnog konteksta te obrazovne želje i očekivanja za njihovu djecu (CROSBI ID 646784)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Erceg, Inja ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Perković, Iva
hrvatski
Žele li svi roditelji samo da im djeca u budućnosti budu sretna? Roditeljske percepcije vrijednosti obrazovanja i kvalitete obrazovnog konteksta te obrazovne želje i očekivanja za njihovu djecu
U ovom su radu predstavljeni rezultati prve faze kvalitativnog dijela istraživanja roditeljskih osobnih i obiteljskih vrijednosti obrazovanja, roditeljske percepcije i očekivanja od djeteta u pogledu obrazovanja sada i u budućnosti te roditeljska iskustva i doživljaj školskog/obrazovnog konteksta njihove djece. U istraživanju je sudjelovalo N= 120 roditelja učenika prvih, četvrtih i sedmih razreda iz pet osnov¬nih škola u gradu Zagrebu. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuom koji je trajao od 20 do 30 minuta. Prvi rezultati ukazuju na to da obrazovanje ima važno mjesto u osobnom sustavu vrijednosti roditelja, no kako donekle različito percipiraju koliko se obrazovanje cijeni u društvu te koliko je korisno i važno za društvo u cjelini i za pojedinca. Obiteljske norme vezane uz obrazovanje u ve¬ćini su ispitanih obitelji zajedničke i sukladne. Prevladava percepcija škole kao konteksta koji ima uglavnom poticajnu ulogu u razvoju djece uz primjedbe na količinu i pretjeranu opsežnost gradiva te na pojedine obrazovne metode. Manji broj roditelja percipira konflikt između obiteljskih i školskih vrijednosti. Rodite¬lji uglavnom žele partnerski odnos sa školom te u nastavnike imaju povjerenje, međutim doživljavaju manjak razmjene informacija o obrazovnim postignućima i percepciji kasnijih obrazovnih mogućnosti njihova djeteta. Životne, obrazovne i karijerne aspiracije koje imaju za svoju djecu su uglavnom visoke i temelje se na percepciji sposobnosti, interesa i ličnosti djeteta te na temelju dosadašnjih obrazovnih postignuća za djecu u višim razredima. Većina roditelja nema jasne i definirane planove za obrazovanje i zanimanje svoje djece i izjavljuje kako im je najvažnije da budu sretna i odaberu ono što se njima sviđa te je u skladu s nji¬hovim interesima i preferencijama. Komunikacija roditelja i djeteta o vrijednosti obrazovanja, obrazovnim aspiracijama, očekivanjima i planovima uglavnom je nesustavna, često sporadična, prilično nejasna i temporalno vrlo ograničena. U radu se raspravljaju i komentiraju i razlike između roditelja s obzirom na fazu školovanja njihove djece, obrazovna postignuća te socioekonomsko okruženje škole.
obrazovanje, obrazovni kontekst, obrazovne aspiracije, roditelji, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Do all parents wish only that their children were happy in the future? Parents’ perceptions of educational worth, quality of educational context and educational expectations for their children
nije evidentirano
education, educational context, educational aspirations, parents, elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-70.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska