Pregled bibliografske jedinice broj: 870955

Autori: Tomaić, Tea; Novosel, Martina; Erceg, Inja
Naslov: Razlozi korištenja društvenih mreža i njihovo problematično korištenje kod srednjoškolaca različitog stupnja moralnog rasuđivanja i zavisnog samopoštovanja
( Reasons for using social networks and its problematic use in high school students with different levels of moral reasoning and contingent self-esteem )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvarsko psihološko društvo , 2017. 110-110.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.4.-8.4.2017.
Ključne riječi: razlozi korištenja društvenih mreža, problematično korištenje društvenih mreža, adolescenti, moralno rasuđivanje, zavisno samopoštovanje
( reasons for using social networks, problematic use of social networks, adolescents, moral reasoning, contingent self-esteem )
Adolescenti samopoštovanje temelje na različitim domenama vlastitog funkcio¬niranja, a jedna od važnijih su i odnosi s vršnjacima koji se često odvijaju druš¬tvenim mrežama. Takva komunikacija pruža povratne informacije koje mogu oblikovati kako samopoštovanje tako i razmišljanje o moralnosti. Kako prema kognitivističko-razvojnim teorijama interakcije s vršnjacima potiču moralni razvoj zbog ravnopravne prirode takvih odnosa, cilj ovoga rada bio je provjeriti razlikuju li se mladi različite razine moralnog rasuđivanja i različitog zavisnog samopo¬štovanja u razlozima korištenja društvenih mreža i sklonosti njihovom proble¬matičnom korištenju. Kod 1728 (M = 16.42, SD = 1.04) hrvatskih srednjoškolaca su u online istraživanju ispitani razlozi korištenja društvenih mreža (razmjena informacija ; zabava, druženje i izvršavanje školskih obaveza ; traženje uzbuđenja i identifikacija), sklonost problematičnom korištenju društvenih mreža (kompul¬zivno korištenje ; zanemarivanje obaveza) te domene zavisnog samopoštovanja (odobravanje drugih ; izgled ; podrška obitelji ; akademska kompetentnost), kao i moralno rasuđivanje (moralne dileme). Rezultati su pokazali da srednjoškolci na postkonvencionalnoj razini moralnog rasuđivanja rjeđe koriste društvene mreže za razmjenu informacija, a češće u svrhu zabave i druženja od sudionika nižih razina moralnog rasuđivanja. Mladi predkonvencionalne razine moralnog rasu¬đivanja medije češće koriste u svrhu identifikacije s vršnjacima nego mladi viših razina moralnog rasuđivanja. Srednjoškolci više razine moralnog rasuđivanja rje¬đe zbog korištenja društvenih mreža zanemaruju svoje obaveze od sudionika nižih razina. Mladi čije samopoštovanje ovisi o fizičkom izgledu te o školskom postignuću, skloniji su kompulzivnom korištenju društvenih mreža i posljedič¬nom zanemarivanju obveza. Konačno, srednjoškolci čije samopoštovanje ovisi o obiteljskoj podršci, skloniji su kompulzivnom korištenju društvenih mreža, dok su oni čije samopoštovanje ovisi o prihvaćanju od strane drugih skloniji, zbog korištenja društvenih mreža, zanemarivati obaveze.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Upisao u CROSBI: Inja Erceg Jugović (inerceg@ffzg.hr), 19. Tra. 2017. u 10:28 sati