Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole (CROSBI ID 238447)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rukavina, Maja ; Nikčević-Milković, Anela Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole // Život i škola = Life and school, LXII (2016), 2; 93-104

Podaci o odgovornosti

Rukavina, Maja ; Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Neki čimbenici odnosa adolescenata i škole

Škola je mjesto gdje adolescenti nakon obitelji provode najviše vremena i kao takva ima jedinstvenu priliku snažnoga i vrlo važnoga djelovanja na razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem odnosa adolescenata i škole. Školsko okruženje i funkcioniranje u školi predstavlja značajan aspekt u životu adolescenata, a način funkcioniranja u školi pokazatelj je njihovoga funkcioniranja u ostalim sferama života. Interes za školu kod adolescenata počinje slabiti u završnim razredima osnovne škole, a u srednjoj školi se počinje mijenjati i njihov odnos prema nastavnicima, kao i očekivanja od njih. Istraživanja su sustavno utvrdila trend opadanja svih aspekata motivacije za postignućem u školi s obzirom na dob kod oba spola. Nadalje, javlja se smanjenje orijentacije na učenje, a povećava orijentacija na izbjegavanje truda s godinama školovanja, kod oba spola. Na koji način adolescenti doživljavaju školu značajno ovisi o tome kakav su međusobni odnos izgradili nastavnici i adolescenti. Nastavnikova profesionalnost, način rada, uspostavljena komunikacija s učenicima, ali i obilježja ličnosti nastavnika značajno utječu na motivaciju adolescenata za učenjem, kao i općenito na njihov stav prema školi.

adolescenti, motivacija, nastavnici, škola, školska prilagodba i postignuće

nije evidentirano

engleski

SOME FACTORS OF THE ADOLESCENTS AND SCHOOL

nije evidentirano

adolescents, motivation, teachers, schools, school adjustment and achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXII (2)

2016.

93-104

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija