crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 871560

Zbornik radova

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana
Naslov: Korištenje suvremenih digitalnih medija za učenje
( Using modern digital media for learning )
Izvornik: Knjiga sažetaka sa 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa (međunarodni psihologijski znanstveni skup) / Lidija Arambašić ; Inja Erceg ; Željka Kamenov (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju Sveučilišta u Zagrebu ; Medicinska naklada , 2017. 248-248.
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.-8.4.2017.
Ključne riječi: digitalni mediji, Upitnik korištenja digitalnih medija za učenje, učenici predmetne nastave
( Digital Media, Questionnaire for Using Digital Learning Media, Teaching Students )
Sažetak:
Slabo ekonomsko stanje zemalja u razvoju i tranzicijskih zemalja kakva je Hrvatska bar se malo može poboljšati pristupom i integracijom digitalnih tehnologija (ICT) u mnogobrojna okruženja, naročito u odgojno- obrazovna. ICT tehnologija zapravo bi trebala biti prirodno ekološko okruženje učenika i studenata. Aktivno uključenje Hrvatske u proces ekonomske globalizacije stoga zahtjeva integraciju nove digitalne tehnologije koja preustrojava pojam pismenosti. Tako danas govorimo o različitim vrstama pismenosti kojima pojedinac treba ovladati kako bi mogao ravnopravno sudjelovati u životu suvremenog društva. Naglasak se upravo stavlja na obrazovanje u području informacijske pismenosti koja bi djecu i mlade trebala osposobiti za što učinkovitije korištenje tehnologije te im osvijestiti korisnost razvoja vlastitih vještina (Milički i Sudarević, 2016, 17). Suočeni s izazovima novoga vizualnoga doba u 21. stoljeću razvija se koncept tzv. raznopismenosti (engl. multiliteracy) koji osim čitateljske, uključuje računalnu, medijsku i informacijsku pismenosti, vizualnu pismenost i dr. (Kordigel, 2008, 8). Cilj istraživanja bio je razviti Upitnik korištenja digitalnih medija za učenje (UDMU) za učenike osnovnih i srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 213 učenika 6-ih i 8-ih razreda (od toga 54% djevojčica/djevojaka) iz dvije osnovne škole. Faktorska analiza Upitnika UDMU pokazala je 3 interpretabilna faktora koja objašnjavaju 40.25 % varijance. Pouzdanost cijele skale kao i pojedinih subskala je zadovoljavajuća. Faktori su nazvani: 1. Olakšano učenje uz digitalne medije, 2. Korištenje digitalnih medija u nastavi i 3. Korištenje digitalnih medija za učenje kod kuće. Konačna forma upitnika ima 23 čestice, odgovori su u formi Likertove skale od 5 stupnjeva, a primjena traje oko 20 minuta. Također, istraživanje pokazuje da učenici digitalne medije najviše koriste za čitanje, kao pomoć u učenju matematike te preferiraju da im je okolina bogata suvremenim tehnologijama. Učenicima je školska zadaća prihvatljivija, lakša i učinkovitija kada ju mogu obavljati uz pomoć suvremenih medija, a viši školski uspjeh postižu ako im je svejedno kako je nastava oblikovana (suvremeno ili klasično).
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 21. Tra. 2017. u 21:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4