Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korištenje suvremenih digitalnih medija za učenje (CROSBI ID 646893)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana Korištenje suvremenih digitalnih medija za učenje // Knjiga sažetaka sa 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa (međunarodni psihologijski znanstveni skup) / Lidija Arambašić ; Inja Erceg ; Željka Kamenov (ur.). Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 248-248

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana

hrvatski

Korištenje suvremenih digitalnih medija za učenje

Slabo ekonomsko stanje zemalja u razvoju i tranzicijskih zemalja kakva je Hrvatska bar se malo može poboljšati pristupom i integracijom digitalnih tehnologija (ICT) u mnogobrojna okruženja, naročito u odgojno- obrazovna. ICT tehnologija zapravo bi trebala biti prirodno ekološko okruženje učenika i studenata. Aktivno uključenje Hrvatske u proces ekonomske globalizacije stoga zahtjeva integraciju nove digitalne tehnologije koja preustrojava pojam pismenosti. Tako danas govorimo o različitim vrstama pismenosti kojima pojedinac treba ovladati kako bi mogao ravnopravno sudjelovati u životu suvremenog društva. Naglasak se upravo stavlja na obrazovanje u području informacijske pismenosti koja bi djecu i mlade trebala osposobiti za što učinkovitije korištenje tehnologije te im osvijestiti korisnost razvoja vlastitih vještina (Milički i Sudarević, 2016, 17). Suočeni s izazovima novoga vizualnoga doba u 21. stoljeću razvija se koncept tzv. raznopismenosti (engl. multiliteracy) koji osim čitateljske, uključuje računalnu, medijsku i informacijsku pismenosti, vizualnu pismenost i dr. (Kordigel, 2008, 8). Cilj istraživanja bio je razviti Upitnik korištenja digitalnih medija za učenje (UDMU) za učenike osnovnih i srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 213 učenika 6-ih i 8-ih razreda (od toga 54% djevojčica/djevojaka) iz dvije osnovne škole. Faktorska analiza Upitnika UDMU pokazala je 3 interpretabilna faktora koja objašnjavaju 40.25 % varijance. Pouzdanost cijele skale kao i pojedinih subskala je zadovoljavajuća. Faktori su nazvani: 1. Olakšano učenje uz digitalne medije, 2. Korištenje digitalnih medija u nastavi i 3. Korištenje digitalnih medija za učenje kod kuće. Konačna forma upitnika ima 23 čestice, odgovori su u formi Likertove skale od 5 stupnjeva, a primjena traje oko 20 minuta. Također, istraživanje pokazuje da učenici digitalne medije najviše koriste za čitanje, kao pomoć u učenju matematike te preferiraju da im je okolina bogata suvremenim tehnologijama. Učenicima je školska zadaća prihvatljivija, lakša i učinkovitija kada ju mogu obavljati uz pomoć suvremenih medija, a viši školski uspjeh postižu ako im je svejedno kako je nastava oblikovana (suvremeno ili klasično).

digitalni mediji, Upitnik korištenja digitalnih medija za učenje, učenici predmetne nastave

nije evidentirano

engleski

Using modern digital media for learning

nije evidentirano

Digital Media, Questionnaire for Using Digital Learning Media, Teaching Students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

248-248.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka sa 23. Dana Ramira i Zorana Bujasa (međunarodni psihologijski znanstveni skup)

Lidija Arambašić ; Inja Erceg ; Željka Kamenov

Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija