crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 872763

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Kreativna su ponašanja ciljevi učenja
Izvornik:
Skup: 3. međunarodna studentska konferencija "Kreativnost i stvaralaštvo u odgoju i obrazovanju", Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Dislocirani studij u Slavonskom Brodu
Mjesto i datum: Slavonski Brod, Hrvatska, 27.-29. travnja 2017.
Ključne riječi: kreativna ponašanja, obrazovni ciljevi, poučavanje kreativnosti
Sažetak:
Taksonomija ili sustav klasifikacije obrazovnih ciljeva razvijena od strane Blooma i suradnika smatra se jednim od najvažnijih obrazovnih tekstova prošloga stoljeća koji vodi obrazovne stručnjake već više od 50 godina. Bloomova taksonomija obrazovnih ciljeva uključuje tri domene: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku. Revidirana taksonomija u kognitivnoj domeni uključuje dimenzije kognitivnih procesa pamćenja, razumijevanja, primjene, analize, vrjednovanja i stvaranja primijenjenih na činjenično, konceptualno, proceduralno i metakognitivno znanje. Za razliku od tako raščlanjenih odnosa procesa i znanja, kreativnost se kao psihološki konstrukt može integrirano definirati kao opažljivo društveno prihvatljivo ponašanje koje je u neposrednom socijalnom kontekstu definirano tipičnim za kreativnost, i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj osoba živi, pri čemu takvim ponašanjem osoba potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Kada se kreativnost kao psihološki konstrukt promatra kroz objektiv obrazovanja tada kreativnost postaje dostupna oblikovanju u progresivne korake u skladu s interesima i sposobnostima učenika. Svakodnevna, umjetnička i kreativnost u znanosti, tri su uobičajeno istraživane domene kreativnosti. Psihološki konstrukt kreativnosti rastavljen do razine pojedinačnih konsenzusno procijenjenih socijalno poželjnih ponašanja unutar tih domena može nam poslužiti u eksplicitnom postavljanju djelomično područno specifičnih kreativnih ponašanja kao ciljeva učenja. Prateći rezultate suvremenih empirijskih istraživanja u psihologiji kreativnosti otvara nam se mogućnost pri obrazovanju eksplicitno postaviti i ostvariti kreativna ponašanja kao ciljeve učenja. Neodređene, nejasne, nekritične ili neutemeljene pristupe u razvoju kreativnosti osobe i skupina nužno je zamijeniti razvojno utemeljenim, progresivnim, konkretnim, stjecanju temeljnih i naprednih kompetencija usmjerenim odgojno-obrazovnim koracima o kojima će u ovom plenarnom predavanju biti riječi.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Nije objavljen
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 28. Tra. 2017. u 12:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4