crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 874186

Zbornik radova

Autori: Putarek, Vanja; Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan, Daria
Naslov: Uloga ciljeva postignuća u odnosu između osjetljivosti na potkrepljenje i uključenosti u učenje fizike
( The role of achievement goals in the relationship between reinforcement sensitivity and engagement in learning physics )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu , 2017. 183-183.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6. - 8. 4. 2017.
Ključne riječi: ciljevi postignuća, osjetljivost na potkrepljenje, uključenost, fizika
( achievement goals, reinforcement sensitivity, engagement, physics )
Sažetak:
Ciljevi postignuća odnose se na svrhu bavljenja akademskim aktivnostima i određuju interpretacije tih aktivnosti. Prema 2x2 modelu ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001), postoje četiri cilja postignuća koji su određeni s obzirom na standard na temelju kojeg osoba procjenjuje svoju kompetentnost (ovladavanje/izvedba) i valenciju (uključivanje/izbjegavanje). Nadalje, prema hijerarhijskom modelu ciljeva postignuća (Elliot, 1997), među antecedentima ciljeva postignuća navode se neurofiziološke predispozicije, poput osjetljivosti na potkrepljenje koja predstavlja individualne razlike u djelovanju triju motivacijskih sustava: sustava bihevioralne aktivacije (BAS) koji se aktivira na pozitivne i pojedincu privlačne podražaje, zatim sustava bihevioralne inhibicije (BIS) koji predstavlja osjetljivost na nejednoznačne i konfliktne informacije, te sustava borba-bijeg-zamrzavanje (FFFS) koji je povezan s averzivnim podražajima, poput prijetnji i bolnih podražaja. Konačno, hijerarhijski model ciljeva postignuća pretpostavlja da ciljevi postignuća djeluju na procese i ishode povezane s postignućem, među kojima su bihevioralna, kognitivna i emocionalna uključenost učenika u učenje i nastavu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti na koji način ciljevi postignuća posreduju u odnosu između pojedinih sustava osjetljivosti na potkrepljenje i različitih aspekata uključenosti, i to u području fizike. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenika drugog i trećeg razreda opće gimnazije. Učenici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova osjetljivost na potkrepljenje u različitim životnim situacijama, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati medijacijskih analiza pokazuju da BAS preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem uključivanja predviđa veću kognitivnu i emocionalnu uključenost te preko izraženijih ciljeva ovladavanja putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost. S druge strane, BIS preko izraženijih ciljeva izvedbe putem izbjegavanja predviđa manju emocionalnu uključenost.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 9. Svi. 2017. u 09:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4