crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 874194

Zbornik radova

Autori: Marković, Martina; Pavlin-Bernardić, Nina
Naslov: Iluzija linearnosti: usporedba hrvatskih i njemačkih učenika
( Illusion of linearity: The comparison between Croatian and German students )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu , 2017. 246-246.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6. - 8. 4. 2017.
Ključne riječi: iluzija linearnosti ; matematički zadaci
( illusion of linearity ; mathematical problems )
Sažetak:
Iluzija linearnosti u matematičkim zadacima odnosi se na pogrešnu primjenu linearnog modela u zadacima koji zahtijevaju nelinearno rezoniranje. Brojna istraživanja pokazuju da mnogi srednjoškolci, pa čak i studenti, nisu uspješni u rješavanju zadataka koji se tiču neproporcionalnih odnosa. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti učenike iz Hrvatske i Njemačke u rješavanju nelinearnih zadataka, kao i ispitati razlike s obzirom na vrstu gimnazije, spol i dob. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 238 sudionika (od čega 42.8% djevojaka), koji su bili učenici drugih i četvrtih razreda, i to iz jedne hrvatske opće gimnazije, jedne hrvatske matematičko-informatičke gimnazije te jedne njemačke opće gimnazije iz pokrajine Bavarske. Sudionici su rješavali listu od 15 problemskih matematičkih zadataka (5 linearnih zadataka, 5 nelinearnih zadataka površine, 5 nelinearnih zadataka volumena). Iako su sve skupine učenika bile podložne iluziji linearnosti, pokazalo se da su učenici matematičko-informatičke gimnazije očekivano najuspješnije riješili nelinearne zadatke, a slijede ih učenici njemačke gimnazije, dok su učenici hrvatske opće gimnazije bili značajno lošiji od prve dvije skupine. Usporedbom kurikuluma dviju zemalja i istraživanjima nastavničkih praksi djelomično se može objasniti ovakav rezultat, što naglašava problem načina obrazovanja u području rješavanja problemskih matematičkih zadataka. Istraživanjem je potvrđena hipoteza o prednosti mladića ispred djevojaka u rješavanju nelinearnih zadataka na uzorku općih gimnazija iz Hrvatske i Njemačke, dok u hrvatskoj matematičko-informatičkoj gimnaziji takva razlika ne postoji. Na uzorku potonje gimnazije i one iz Njemačke potvrđena je hipoteza o većoj uspješnosti starijih učenika, koja se može pripisati njihovom većem iskustvu u rješavanju problemskih zadataka.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 9. Svi. 2017. u 09:55 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4