crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 874419

Časopis

Autori: Tatalović, Mirko; Bajić, Jasmin; Kučko, Krešimir
Naslov: Optimizacija upravljanja komercijalnim aktivnostima aviokompanije
( Management Optimisation of Airline Commercial Activities )
Izvornik: Časopis za ekonomiju i tržišne komunikacije (2232-8823) 12 (2016), 2; 316-334
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: aviokompanija, međukompanijski sporazumi, alijanse avioprijevoznika, komercijalna strategija, „e-commerce“
( airline, interline agreements, airline alliances, commercial strategy, e-Commerce )
Sažetak:
Pretpostavka pravovremenih i odgovarajućih poslovnih odluka je kontinuirano provođenje procesa optimizacije upravljanja komercijalnim aktivnostima. Razvojem komercijalnog avioprijevoza javila se potreba za standardizacijom dokumenata, regulative i procedura, kao i različitih oblika međukompanijske suradnje. To je prisutno prvenstveno kada jedno putovanje uključuje korištenje usluga dva ili više avioprijevoznika. Modaliteti međukompanijskih suradnji kreću se od sasvim jednostavnih, kao što je npr. sporazum o međusobnom priznavanju dokumenata, pa sve do vrlo složenih, koji uvjetuju harmonizaciju niza elemenata i funkcionalnih područja. Tu spadaju specijalni proratni ugovori, koji obuhvaćaju i nužnost podjele prihoda što se utvrđuje pregovorima. Slijedeća razina komercijalnih sporazuma odnosi se na zajedničko opsluživanje pojedine rute – „code sharing“ koji su sve prisutniji u poslovnoj praksi. Isto vrijedi i za komercijalne sporazumi o zajedničkom poslovnom pothvatu – „joint venture“ sporazumi. Najviša razina komercijalne suradnje su alijanse avioprijevoznika koje su analizirane u radu s najnovijim podacima o veličini, obuhvatu i stupnju maturacije učinaka. Avioprijevoznici su priznati lideri inovacija u primjeni informacijskih tehnologija, s razvojem sofisticiranih baza podataka, sustava za podršku odlučivanju, kao i razvoja velikog broja različitih specifičnih aplikacija. Vrlo je važno držati korak s najnovijim trendovima „e-commerce“ pristupa organizaciji prodaje i distribucije usluga aviokompanija, korištenjem različitih „on-line“ i mobilnih platformi.
Izvorni jezik: hrv
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Emerging Sources Citation Index (ESCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Tehnologija prometa i transport,Ekonomija
URL Internet adrese: http://www.emc-review.com/sites/default/files/2016-2/EMC%20-%20godina%20VI%20broj%202-Mirko%20Tatalovic.pdf
http://www.emc-review.com/content/management-optimisation-airlines-commercial-activities
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.7251/EMC1602316T
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Optimizacija upravljanja komercijalnim aktivnostima aviokompanije
Upisao u CROSBI: Mirko Tatalović (tatalovic.mirko@gmail.com), 10. Svi. 2017. u 13:13 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4