Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem (CROSBI ID 239077)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cvenić, Josip ; Barić, Renata Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 31 (2016), 22-28

Podaci o odgovornosti

Cvenić, Josip ; Barić, Renata

hrvatski

Razlike u intrinzičnoj motivaciji studentica u različitim stadijima promjene ponašanja povezanih s vježbanjem

Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini intrinzične motivacije studentica koje se, sukladno transteorijskom modelu, nalaze u različitim stadijima promjene ponašanja. Uzorak ispitanica sastojao se od 102 studentice, sa tri odjela (matematika, fizika, kemija) Sveučilišta J.J. Strossmayer u Osijeku. Za procjenu intrinziène motivacije za vježbanje upotrebljen je Upitnik intrinzične motivacije (Intrinsic Motivation Inventory - IMI) kojim se procjenjuju 4 dimenzije intrinzične motiviranosti (interes- uživanje, percipirana kompetentnost, napor- važnost, pritisak- tenzija). Kriterijsku varijablu u ovom istraživanju predstavljala je kratka verzija Skale za mjerenje procesa promjene (URICA ; University of Rhode Island Change Assessment Scale), utemeljena na transteorijskom modelu spremnosti na promjenu ponašanja povezanih sa vježbanjem. Značajnost razlika izmeðu pojedinih stadija transteorijskog modela utvrðena je univarijatnom analizom varijance (ANOVA) uz Tukey post-hoc test. Rezultati su pokazali da se studentice koje se nalaze u različitim stadijima spremnosti na promjenu ponašanja povezanih s vježbanjem statistički značajno razlikuju (p<0.05) u tri od četiri dimenzije intrinzične motivacije. Što su studentice tjelesno aktivnije njihova razina intrinzične motivacije za vježbanje je viša - osjećaju se kompetetnijima, više uživaju u vježbanju i ulažu veći trud i napor u treninge, te osjećaju manji pritisak zbog vježbanja i prilikom vježbanja.

intrinzična motivacija ; transteorijski model ; promjena ponašanja ; studentice

nije evidentirano

engleski

Differences in intrinsic motivation of female students in different stages of readiness to change for exercise

nije evidentirano

intrinsic motivation ; transtheoretical model ; behavioural change ; female students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

2016.

22-28

objavljeno

0354-0766

1848-7742

Povezanost rada

Kineziologija, Psihologija