Blockchain – put do sigurnijih aplikacija (CROSBI ID 647708)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pripužić, Krešimir Blockchain – put do sigurnijih aplikacija // CASE 29, CASE d.o.o, 2017.. 2017

Pripužić, Krešimir

Blockchain – put do sigurnijih aplikacija

Tehnologija blockchain omogućava izgradnju distribuirane baze zapisa koja je inherentno otporna na naknadne izmjene pohranjenih podataka. Korištenjem ove tehnologije se skupu korisnika omogućava postizanje dogovora oko jedinstvenog redoslijeda zapisa u vremenu. Ova tehnologija se temelji na primjeni asimetrične kriptografije javnog ključa u raspodijeljenom algoritmu za postizanje dogovora. Temeljni koncepti ove tehnologije su predstavljeni 2008. godine u članku "Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System" koji je osoba (ili grupa osoba) pod pseudonimom Satoshi Nakamoto objavila na mailing listi metzdowd.com. Ista osoba je 2009. primijenila ove koncepte pri implementaciji prve kriptovalute Bitcoin koja je postigla planetarni uspjeh te postavila temelj za ostale kriptovalute, kojih je danas preko 700. Ova tehnologija omogućava izgradnju raspodijeljenih aplikacija bez treće strane kao medijatora te se pretpostavlja da će imati mnogobrojne primjene u područjima kao što su Internet stvari, pohrana podataka u oblaku, utvrđivanje i slijed vlasništva dobara, raspodijeljene javnobilježničke aplikacije, raspodijeljene burze, pametni ugovori itd. Osim toga, ova tehnologija bi mogla predstavljati raspodijeljenu alternativu osnovnom Internetskom sigurnosnom protokolu TLS/SSL koji se pri komunikaciji između dvije strane oslanja na certifikacijske autoritete kao pouzdanu treću stranu. Na predavanju će biti predstavljeni temeljni koncepti te potencijalne primjene tehnologije blockchain. Osim toga, bit će predstavljen Ethereum koji je javna platforma otvorenog koda temeljena na ovoj tehnologiji.

blockchain, raspodijeljeni sustav, bitcoin

Blockchain - a Way to More Secure Applications

blockchain, distributed system, bitcoin