crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 880162

Časopis

Autori: Dolački, Nikolina; Ljubin Golub, Tajana
Naslov: Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje
( Preservice teachers' recognition of and reactions to different types of bullying )
Izvornik: Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0024) 156 (2015); 25-46
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: buling, vršnjačko zlostavljanje, budući učitelji
( bullying, peer victimization, teacher response, pre-service teachers )
Sažetak:
Rad ispituje reakcije budućih učitelja na incidente vršnjačkog zlostavljanja opisane u vinjetama. Uzorak čine studenti koji se obrazuju za učitelje razredne nastave u osnovnoj školi na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, Hrvatska (poučavaju učenike stare 7-do-10 godina) (N=166, 97% ženskih ispitanika). Prezentirane su vinjete koje prikazuju verbalno, fizičko i relacijsko zlostavljanje, u dvije varijante: u jednoj su i zlostavljač i žrtva bili dječaci, a u drugoj djevojčice. 39% ispitanika točno percipira relacijsko zlostavljanje, dok 73% točno kvalificira verbalno zlostavljanje. Relacijsko zlostavljanje se procjenjuje najmanje teškim ponašanjem, od sva tri tipa zlostavljanja. Za relacijsko zlostavljanje ispitanici su preporučivali manju razinu intervencije učitelja nego za verbalno i fizičko zlostavljanje. Nije bilo razlike u težini procjenjenih incidenata, niti u težini preporučenih reakcija učitelja ovisno o tome je li zlostavljanje bilo između dječaka ili između djevojčica. Raspravljane su implikacije rezultata na edukaciju učitelja o postupanju u vršnjačkom zlostavljanju.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 880162.2015_Dolaki_Ljubin_2015_Meuvrnjako_zlostavljanje_napredak.pdf (tekst priložen 9. Lip. 2017. u 14:06 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/166155
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/166155
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Prepoznavanje i reagiranje budućih učitelja razredne nastave na vršnjačko zlostavljanje
Upisao u CROSBI: Tajana Ljubin Golub (tajana.ljubingolub@ufzg.hr), 9. Lip. 2017. u 14:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4