Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata (CROSBI ID 240023)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ivanov, Lozena ; Penezić, Zvjezdan ; Ćirić, Josip
hrvatski
Usporedba djece i adolescenata s obzirom na lokalizaciju kvalitete prikazanih objekata
Posljednjih nekoliko desetljeća dosta se pažnje posvećuje metakognitivnom razvoju djece. U skladu s radovima Piageta glavne su teme razvoj koncepcije mišljenja, ali i emocija, obrambenih mehanizama, odnosa stvarnog i nejasnog. Jedan od problema koji još nije dobio odgovarajuću pažnju jest razumijevanje razlika između dva paralelna opisivanja vanjskog svijeta: subjektivnog i objektivnog. U ovom radu prikazuje se usporedba djece u dobi od šest i devet godina, te adolescenata s obzirom na razumijevanje odnosa između osjeta i fizičkih obilježja objekata. Također se uspoređuju i rezultati dobiveni u ovom ispitivanju s rezultatima koje je Subbotsky (1997) dobio na uzorcima britanskih ispitanika slične dobi. Razlike postoje između hrvatskih ispitanika različite životne dobi. Pokazalo se da stariji ispitanici daju više subjektivnih odgovora (odnosno osjete lokaliziraju u senzornim organima, a ne u samim predmetima) što je u skladu s pretpostavljenom razinom kognitivnog razvoja. Između hrvatskih i britanskih ispitanika postoje razlike između frekvencija subjektivnih i objektivnih odgovora i u dobi od šest i u dobi od devet godina. Hrvatski ispitanici daju značajno više subjektivnih odgovora.
Djeca ; adolescenti ; osjeti ; osjetni organi ; objekti
nije evidentirano
engleski
Childrens and adolescents understanding of relationship among sensations and physical characteristics of objects
nije evidentirano
Children ; adolescents ; sensations ; objects ; senses
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38 (15)
2000.
97-110
objavljeno
0352-6798