crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 880668

Zbornik radova

Autori: Ivanov, Lozena; Penezić, Zvjezdan
Naslov: Samoefikasnost i različiti tipovi usporedbi tijekom prilagodbe studiju
( Self-efficacy and different types of comparisons during the adjustment to study )
Izvornik: XIII. Dani psihologije - Sažetci / Sorić, Izabela (ur.). - Zadar : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru , 2002. 28-28.
Skup: XIII. Dani psihologije
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 23.-25. 05. 2002.
Ključne riječi: Prilagodba ; socijalne usporedbe ; temporalne usporedbe
( Adjustment ; social comparison ; temporal comparison )
Sažetak:
Svako tranzicijsko razdoblje predstavlja više ili manje stresno iskustvo za većinu ljudi, a procjene stresnosti takvih situacija redovito su rezultat percipiranih zahtjeva situacije u odnosu na percipirane osobne izvore suočavanja. U literaturi je teško naći operacionalnu definiciju prilagodbe ali bi je možda u njenom širem smislu mogli shvatiti kao sklad ili ravnotežu između zahtjeva i potreba pojedinca i okoline. U razdoblju adolescencije događa se cijeli niz promjena koje utječu na razvoj pojedinca, a jedna od većih tranzicijskih promjena jest i prijelaz na studij. To je tranzicijsko razdoblje koje stavlja simultano teške zahtjeve kroz socijalne i psihološke promjene. Tranzicija na viši stupanj školovanja privremeno mijenja raspoloženje i ponašanje ali iza toga za većinu studenata uglavnom slijedi prilagodba. Upravo s ciljem provjere prilagodbe studenata na studij proveden je i drugi dio istraživanja kojim je obuhvaćeno 109 studenata prve godine Filozofskog fakulteta i Visoke učiteljske škole u Zadru. Primijenjeni su gotovo isti upitnici kao u prvom ispitivanju i dodane su još neke nove skale procjene. Tako su uz procjenu socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća i socijalne uspješnosti, primijenjene i skale opće i socijalne samoefikasnosti, usamljenosti, studijskog opterećenja, samopoštovanja i stavova prema sebi. Rezultati su pokazali da između dvije primjene postoje značajne razlike u posljedicama socijalnih i temporalnih usporedbi u području postignuća pri čemu je korištenje tih procjena na početku studija imalo povoljnije ishode za studente. Također se pokazalo da značajne razlike postoje i u posljedicama pojedinačnih temporalnih usporedbi kako u području postignuća tako i u području procjene socijalne uspješnosti. Značajne su razlike dobivene i u općoj samoefikasnosti pri čemu se studenti na početku studija osjećaju efikasnije nego pred kraj prve godine studija.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Lozena Ivanov (livanov@unizd.hr), 12. Lip. 2017. u 20:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4