crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 881148

Zbornik radova

Autori: Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Naslov: Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu
( Metacognitive monitoring of rule-based category learning tasks )
Izvornik: 22. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2015. 232-232.
ISSN: 1849-6946
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-18.4.2015.
Ključne riječi: metakognitivno nadgledanje ; kategorijalno učenje ; zadaci temeljeni na pravilu
( metacognitive monitoring ; category learning ; rule-based tasks )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka različite razine kompleksnosti logičkih struktura kategorija. Podražaji su bili geometrijski likovi čija su svojstva varirala na tri dimenzije: oblik, veličina i boja. Korišteni su zadaci koji se temelje na jednodimenzionalnom pravilu (tip I), dvodimenzionalnom konjunktivnom pravilu (tip II) i jednodimenzionalnom pravilu s iznimkom koje uključuje sve tri dimenzije (tip III). Provedena su dva eksperimenta (eksperiment 1: N=44 ; eksperiment 2: N=38). U oba je eksperimenta zadatak ispitanika bio klasificirati podražaje u dvije međusobno isključive kategorije. U prvom je eksperimentu nakon svake klasifikacije od ispitanika tražena procjena sigurnosti u točnost klasifikacije na skali od 50 do 100%. U drugom je eksperimentu od ispitanika tražena procjena blizine usvajanja pravila na skali od 1 do 7 nakon svakog bloka klasifikacije skupa podražaja. Rezultati istraživanja su očekivano pokazali kako se točnost klasifikacije i visina metakognitivnih procjena smanjuju u funkciji težine zadatka. Nadalje, rezultati su ukazali na porast u točnosti klasifikacije i visini metakognitivnih procjena s približavanjem kraja učenja. Usklađeni obrasci točnosti klasifikacije i visine metakognitivnih procjena ukazuju na to da je metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja efikasno neovisno o tome traži li se od ispitanika nadgledanje učenja pojedinog podražaja što je ispitano procjenama sigurnosti u točnost klasifikacije u prvom eksperimentu, ili nadgledanje učenja skupa podražaja što je ispitano procjenama blizine usvajanja pravila u drugom eksperimentu. Kada se usporede obrasci točnosti klasifikacije i dviju vrsta metakognitivnih procjena uočava se kako procjene blizine usvajanja pravila bolje prate točnost klasifikacije. Ovakav nalaz podupire rezultate istraživanja prema kojima su globalne procjene usklađenije s izvedbom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: HRZZ-IP-2013-11-4139
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 16. Lip. 2017. u 10:13 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4