Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu (CROSBI ID 649254)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu // 22. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 232-232

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

hrvatski

Metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka temeljenih na pravilu

Cilj istraživanja bio je ispitati metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja zadataka različite razine kompleksnosti logičkih struktura kategorija. Podražaji su bili geometrijski likovi čija su svojstva varirala na tri dimenzije: oblik, veličina i boja. Korišteni su zadaci koji se temelje na jednodimenzionalnom pravilu (tip I), dvodimenzionalnom konjunktivnom pravilu (tip II) i jednodimenzionalnom pravilu s iznimkom koje uključuje sve tri dimenzije (tip III). Provedena su dva eksperimenta (eksperiment 1: N=44 ; eksperiment 2: N=38). U oba je eksperimenta zadatak ispitanika bio klasificirati podražaje u dvije međusobno isključive kategorije. U prvom je eksperimentu nakon svake klasifikacije od ispitanika tražena procjena sigurnosti u točnost klasifikacije na skali od 50 do 100%. U drugom je eksperimentu od ispitanika tražena procjena blizine usvajanja pravila na skali od 1 do 7 nakon svakog bloka klasifikacije skupa podražaja. Rezultati istraživanja su očekivano pokazali kako se točnost klasifikacije i visina metakognitivnih procjena smanjuju u funkciji težine zadatka. Nadalje, rezultati su ukazali na porast u točnosti klasifikacije i visini metakognitivnih procjena s približavanjem kraja učenja. Usklađeni obrasci točnosti klasifikacije i visine metakognitivnih procjena ukazuju na to da je metakognitivno nadgledanje kategorijalnog učenja efikasno neovisno o tome traži li se od ispitanika nadgledanje učenja pojedinog podražaja što je ispitano procjenama sigurnosti u točnost klasifikacije u prvom eksperimentu, ili nadgledanje učenja skupa podražaja što je ispitano procjenama blizine usvajanja pravila u drugom eksperimentu. Kada se usporede obrasci točnosti klasifikacije i dviju vrsta metakognitivnih procjena uočava se kako procjene blizine usvajanja pravila bolje prate točnost klasifikacije. Ovakav nalaz podupire rezultate istraživanja prema kojima su globalne procjene usklađenije s izvedbom.

metakognitivno nadgledanje ; kategorijalno učenje ; zadaci temeljeni na pravilu

nije evidentirano

engleski

Metacognitive monitoring of rule-based category learning tasks

nije evidentirano

metacognitive monitoring ; category learning ; rule-based tasks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

232-232.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Sažeci priopćenja

Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija