Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Students' gender-related choices and achievement in physics (CROSBI ID 240131)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Jugović, Ivana Students' gender-related choices and achievement in physics // CEPS - Center for Educational policy Studies journal, 7 (2017), 2; 71-95

Podaci o odgovornosti

Jugović, Ivana

engleski

Students' gender-related choices and achievement in physics

The goal of the research was to explore the role of motivation, gender roles and stereotypes in the explanation of students’ educational outcomes in a stereotypically male educational domain: physics. Eccles and colleagues’ expectancy-value model was used as a theoretical framework for the research. The research sample included 736 grammar school students from Zagreb, Croatia. The variables explored were expectancy of success, self-concept of ability and subjective task values of physics, gender roles and stereotypes, and educational outcomes: academic achievement in physics, intention to choose physics at the high school leaving exam, and intention to choose a technical sciences university course. The results showed that girls had a lower self-concept of ability and lower expectancies of success in physics compared to boys, in spite of their higher physics school grades. Hierarchical regression analyses showed that self-concept of physics ability was the strongest predictor of physics school grades, whereas the utility value of physics was the key predictor of educational intentions for both genders. Expectancy of success was one of the key predictors of girls’ educational intentions, as well. Endorsement of a typically masculine gender role predicted girls’ and boys’ stronger intentions to choose a stereotypically male educational domain, whereas acceptance of the stereotype about the poorer talent of women in technical sciences occupations predicted girls’ lower educational outcomes related to physics. The practical implication of the research is the need to create gender-sensitive intervention programmes aimed at deconstructing the gender stereotypes and traditional gender roles that restrain students from choosing gender-non-stereotypical careers.

academic achievement; gender roles; gender stereotypes; vocational choice; physics

nije evidentirano

hrvatski

Učenički odabiri i postignuće u fizici – rodna perspektiva

Cilj istraživanja je bio ispitati ulogu motivacije, rodnih uloga i stereotipa u objašnjenju učeničkih obrazovnih postignuća i namjera odabira u stereotipno muškom obrazovnom području: fizici. Kao teorijski okvir rada korišten je model očekivanja i vrijednosti za objašnjenje motivacije za postignućem Eccles i suradnika/ca. U istraživanju je sudjelovalo 736 učenika/ca općih gimnazija u Zagrebu. Varijable koje su se ispitale su očekivanje uspjeha, samopoimanje vlastitih sposobnosti i subjektivne vrijednosti u fizici, rodne uloge i stereotipi te obrazovni ishodi: ocjena iz fizike na kraju školske godine, namjera odabira fizike na državnoj maturi i namjera odabira tehničkog studija. Rezultati su pokazali da djevojke, unatoč boljim ocjenama iz fizike, imaju lošije procjene svojih sposobnosti i niža očekivanja uspjeha u fizici nego mladići. Hijerarhijske regresijske analize su pokazale da je samopoimanje vlastitih sposobnosti u fizici najsnažniji prediktor ocjene iz fizike, dok je percipirana korisnost fizike najsnažniji prediktor obrazovnih odabira i za mladiće i za djevojke. Očekivanje uspjeha u fizici pokazalo se također snažnim prediktorom obrazovnih odabira djevojaka. Prihvaćanje tipično maskuline rodne uloge predviđalo je snažnije namjere odabira u stereotipno muškom obrazovnom području kod djevojaka i mladića, dok je prihvaćanje stereotipa o slabijem talentu žena za zanimanja u tehničkim znanostima predviđalo slabije obrazovne ishode djevojaka u području fizike. Praktična implikacija istraživanja je potreba za kreiranjem rodno osjetljivih intervencijskih programa za mlade koji bi za cilj imali dekonstrukciju rodnih stereotipa i tradicionalnih rodnih uloga koji ograničavaju učenike/ce da biraju rodno nestereotipne obrazovne i karijerne putove.

obrazovno postignuće; rodne uloge; rodni stereotipi; odabir studija; fizika

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2017.

71-95

objavljeno

1855-9719

2232-2647

Povezanost rada

Psihologija, Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost