crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 881656

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Tatalović Vorkapić, Sanja
Naslov: Osobine ličnosti i profesionalne kompetencije hrvatskih i slovenskih učitelja
( Personality traits and professional competences among Croatian and Slovenian teachers )
Knjiga: Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci: Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad: Rijeka
Godina: 2017
Raspon stranica:: 67-86
ISBN: 978-953-7917-07-4
Ključne riječi: ekstraverzija ; ugodnost ; savjesnost ; emocionalna stabilnost ; otvorenost prema iskustvu ; profesionalne kompetencije ; učitelji
( extraversion ; agreeableness ; conscientiousness ; emotional stability ; openness to experience ; professional competences ; teachers )
Sažetak:
S obzirom na važnost analize osobina ličnosti učitelja u odnosu na njihove profesionalne komepetencije, osnovni cilj ovog istraživanja bio je proučiti osobine ličnosti kod učitelja iz Hrvatske i Slovenije, te analizirati njihov odnos sa samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama i nekim socio-demografskim varijablama, kao što su spol, dob, radni staž i radno mjesto. Vezano uz to, teorijski okvir za analizu ličnosti koji je primijenjen u ovom radu jest Petofaktorski model ličnosti. Na ukupnom uzorku od N=1989 učitelja (N=1195 iz Hrvatske i N=794 iz Slovenije) primijenjen je Kratki 5-faktorski upitnik od 10 čestica i Skala za samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Kao što je bilo i pretpostavljeno, utvrđene su visoke razine svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, kako na cijelom uzorku, tako i na poduzorcima, s obzirom na mogući raspon odgovora. Rezultati analize značajnosti razlika u dimenzijama ličnosti i samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama pokazali su značajno više procjene na dimenzijama savjesnosti i emocionalne stabilnosti, te profesionalnih kompetencija, te značajno manje procjene na dimenziji ekstraverzije kod učitelji iz Hrvatske. Premda su rezultati korelacijskih analiza ukazali na postojanje značajnih povezanosti između svih dimenzija ličnosti i samoprocijenjenih profesionalnih kompetencija, utvrđeno je da se pojedine korelacije značajno razlikuju. Uzimajući u obzir ovaj nalaz, kao i zanimljive nalaze vezane uz različite odnose socio- demografskih varijabli s fokusnim varijablama, proizlaze implikacije o različitim definiranjem profesije učitelj u Hrvatskoj i Sloveniji, temeljem čega bi bilo vrijedno u budućim istraživanjima proučiti njihovu ličnost i kompetencije u odnosu na postojeće kurikulume, te metode i uvjete rada u osnovnim školama.
Projekt / tema: 13.10.2.2.02.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Puni text rada: 881656.projekt_stv_001.pdf (tekst priložen 26. Vel. 2018. u 13:53 sati)
Upisao u CROSBI: Sanja Tatalović-Vorkapić (sanjatv@uniri.hr), 20. Lip. 2017. u 12:48 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4