crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 881963

Zbornik radova

Autori: Vlah, N., Tatalović Vorkapić, S.
Naslov: Doprinos traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja na obrasce ponašanja u sukobima budućih odgajatelja
( Trauma symptoms, perceived social support, emotional competence and self-esteem as predictors of behavioural styles used by future nursery school teachers in social conflicts )
Izvornik: Knjiga sažetaka, ur. Prskalo, I., Cvikić, L.
Skup: 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
Mjesto i datum: Poreč, Hrvatska, 12.-14. 10. 2016.
Ključne riječi: emocionalna kompetentnost, odgajatelji u vrtiću, obrasci rješavanja sukoba, samopoštovanje, studenti, socijalna podrška, traumatski simptomi,
( emotional competency, preschool teachers, patterns of conflict management, selfesteem, sotial support, traumatic symptoms )
Sažetak:
Za kvalitetan rad odgajatelja s djecom rane i predškolske dobi je, pored specifičnih znanja, iznimno važno usmjeriti se i na druge karakteristike za koje u okviru implicitnih kognicija možemo očekivati da će imati neposredni doprinos u konstruktivnim ponašanjima s djecom. Osnovni cilj istraživanja bio je analizirati odnos između triju obrazaca u socijalnim sukobima (suradnje, izbjegavanja i pobjeđivanja), traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja budućih odgajatelja, te mogućnost predviđanja obrazaca u socijalnim sukobima temeljem navedenih varijabli. 107 studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Učiteljskog fakulteta u Rijeci (M= 23 godine, 98% žene) je ispunjavalo upitnik u kojem su integrirane Skala stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2013), Skala traumatskih simptoma (Briere i Runtz, 1989, prema Šimić i sur., 2012), Skala procjene socijalne podrške (Vaux i sur. 1986, prema Kurtović, 2013.), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti (Takšić, 1998) i Rosenbergova skala samopoštovanja (1965). Podaci su obrađeni deskriptivnom, korelacijskim i regresijskim analizama. Rezultati deskriptivnih analiza su pokazali da studenti najviše koriste obrazac suradnje u socijalnim sukobima. Studenti su pokazali najviše somatskih simptoma, te doživljaja anksioznosti i depresivnosti, a socijalna podrška je najveća od strane obitelji. Emocionalno su najkompetentniji na području izražavanja i razumijevanja emocija, te su veću razinu procjene samopoštovanja pokazali u odnosu na druge nego u odnosu na samoga sebe. Korelacijske analize su pokazale značajne povezanosti sva tri obrasca u socijalnim sukobima s ostalim istraživačkim varijablama. Regresijske su analize pokazale da će stariji studenti i oni koji su kompetentniji u izražavaju i razumijevanju emocija te imaju veće samopoštovanje u odnosu na samoga sebe značajno više biti usmjereni prema korištenju obrasca suradnje. Obrazac izbjegavanja se najefikasnije predviđa temeljem prisutnih somatskih simptoma kod studenata, a obrazac pobjeđivanja višom razina prisutnih traumatskih simptoma kod studenata. Premda je uzorak prigodan, utvrđeni rezultati potvrđuju pretpostavke i impliciraju na značaj osobnog rasta i razvoja studenata tijekom studiranja u smislu jačanja njihovog samopoštovanja, emocionalne kompetentnosti i socijalne podrške, te ublažavanja traumatskih simptoma, čime se posredno utječe na jačanje primjene suradnje u socijalnim sukobima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Nataša Vlah (natasa.vlah@uniri.hr), 23. Lip. 2017. u 10:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4