Doprinos traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja na obrasce ponašanja u sukobima budućih odgajatelja (CROSBI ID 649399)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, N., Tatalović Vorkapić, S.
hrvatski
Doprinos traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja na obrasce ponašanja u sukobima budućih odgajatelja
Za kvalitetan rad odgajatelja s djecom rane i predškolske dobi je, pored specifičnih znanja, iznimno važno usmjeriti se i na druge karakteristike za koje u okviru implicitnih kognicija možemo očekivati da će imati neposredni doprinos u konstruktivnim ponašanjima s djecom. Osnovni cilj istraživanja bio je analizirati odnos između triju obrazaca u socijalnim sukobima (suradnje, izbjegavanja i pobjeđivanja), traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja budućih odgajatelja, te mogućnost predviđanja obrazaca u socijalnim sukobima temeljem navedenih varijabli. 107 studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Učiteljskog fakulteta u Rijeci (M= 23 godine, 98% žene) je ispunjavalo upitnik u kojem su integrirane Skala stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2013), Skala traumatskih simptoma (Briere i Runtz, 1989, prema Šimić i sur., 2012), Skala procjene socijalne podrške (Vaux i sur. 1986, prema Kurtović, 2013.), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti (Takšić, 1998) i Rosenbergova skala samopoštovanja (1965). Podaci su obrađeni deskriptivnom, korelacijskim i regresijskim analizama. Rezultati deskriptivnih analiza su pokazali da studenti najviše koriste obrazac suradnje u socijalnim sukobima. Studenti su pokazali najviše somatskih simptoma, te doživljaja anksioznosti i depresivnosti, a socijalna podrška je najveća od strane obitelji. Emocionalno su najkompetentniji na području izražavanja i razumijevanja emocija, te su veću razinu procjene samopoštovanja pokazali u odnosu na druge nego u odnosu na samoga sebe. Korelacijske analize su pokazale značajne povezanosti sva tri obrasca u socijalnim sukobima s ostalim istraživačkim varijablama. Regresijske su analize pokazale da će stariji studenti i oni koji su kompetentniji u izražavaju i razumijevanju emocija te imaju veće samopoštovanje u odnosu na samoga sebe značajno više biti usmjereni prema korištenju obrasca suradnje. Obrazac izbjegavanja se najefikasnije predviđa temeljem prisutnih somatskih simptoma kod studenata, a obrazac pobjeđivanja višom razina prisutnih traumatskih simptoma kod studenata. Premda je uzorak prigodan, utvrđeni rezultati potvrđuju pretpostavke i impliciraju na značaj osobnog rasta i razvoja studenata tijekom studiranja u smislu jačanja njihovog samopoštovanja, emocionalne kompetentnosti i socijalne podrške, te ublažavanja traumatskih simptoma, čime se posredno utječe na jačanje primjene suradnje u socijalnim sukobima.
emocionalna kompetentnost, odgajatelji u vrtiću, obrasci rješavanja sukoba, samopoštovanje, studenti, socijalna podrška, traumatski simptomi,
nije evidentirano
engleski
Trauma symptoms, perceived social support, emotional competence and self-esteem as predictors of behavioural styles used by future nursery school teachers in social conflicts
nije evidentirano
emotional competency, preschool teachers, patterns of conflict management, selfesteem, sotial support, traumatic symptoms
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka, ur. Prskalo, I., Cvikić, L.
Podaci o skupu
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska