Godina: 2017
Stranica: 226
ISBN: 978-953-352-011-7
Prevodilac: Marjanić, Danijela ; Soklić, Milan ; Trogrlić, Marko
Ključne riječi: Hrvatska, Dalmacija, 19. stoljeće, dalmatinski namjesnik Gabrijel Rodić
( Croatia, Dalmatia, 19th century, Dalmatian Governor Gabrijel Rodić )
Knjige pod gornjim naslovom, na 228 stranica, donosi s njemačkog na hrvatski jezik prevedene, znanstveno-kritički obrađene i priređene autobiografske zapise nekadašnjeg dalmatinskog namjesnika Gabrijela baruna Rodića (1812. – 1890.), koji se čuvaju u bečkom Ratnom arhivu. Svakako je to građa koja nudi dragocjeni uvid u svakodnevnicu i političku dinamiku kako Dalmacije, te najjužnije habsburške pokrajine, tako i Habsburške Monarhije općenito. Rodićev lik i djelo, stavljeni u širi kontekst političkih i drugih prilika kako Monarhije, tako i Dalmacije te susjedne joj Bosne i Hercegovine, prikazani su uvodnoj studiji pod naslovom Gabrijel barun Rodić (1822.-1890.). Na tu autorovu Uvodnu studiju nastavlja se Excursus (O Rodićevim autobiografskim zapisima i načinu njihova priređivanja), zatim slijedi kritičko izdanje teksta Rodićeve Autobiografije u sljedećim poglavljima: Vojničko stasanje, Uz bok Jelačiću banu, Od Transilvanije do južnog Jadrana, Junaštvo pred Custozom, Usred bokeljske „krvave drame“, Namjesnik i vojni zapovjednik Dalmacije, Pred ponovnom pobunom u Boki, Umirovljenje. Sve to je popraćeno prilozima i to: 1. Prikazom Rodićevih zasluga u zbivanjima u južnoj Dalmaciji 1869./1870. godine, 2. Tekstovima iz Narodnog lista, Smotre Dalmatinske, Obzora, Pester Lloyda te iz bečkih Neue Freie Presse. U prilozima se nalazi i faximil njemačkog izvornika Rodićeve Autobiografije pod naslovom:„Feldzeugmeister Gabriel Freiherr von Rodich: Autobiographie“. Knjigu zaključuju karte, popis kratica i pokrata, pregled izvora i literature te kazala osobnih imena i mjesta.
Projekt / tema: HRZZ-IP-2013-11-8469
Kategorija: Znanstvena
Povijest