crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 882580

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana
Naslov: Od psihodijagnostike do psihotretmana kod djece s razvojnim rizicima i/ili teškoćama – radimo li neuropsihologijsku psihoterapiju?
( From psychodiagnostics to treatment in children with developmental risk and/or difficulties - do we do the neuropsychological psychotherapy )
Izvornik: Knjiga sažetaka 24. Godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Opatija, 2016.
Skup: 24. Godišnja konferencije hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Opatija, Zagreb, 9. - 12. 11. 2016.
Ključne riječi: djeca s razvojnim rizicima i teškoćama, habilitacija, neuropsihologijska psihoterapija, integrativni pristup
( children with developmental risk and difficulties - habilitation - neuropsychological psychotherapy - integrative framework )
Sažetak:
Neuropsihologijska psihoterapija dio je timske neurološke (re)habilitacije nakon oštećenja mozga, a kod djece i nakon izloženosti razvojnim neurološkim rizicima ili kad su ustanovljene razvojne teškoće. Prvi dio u tom procesu, koji se odnosi na ulogu kliničkog psihologa, je neuropsihologijska procjena, koja zahvaća cjelokupni psihološki profil djeteta: očuvane sposobnosti i funkcionalne teškoće, osobnost i ponašanje te uvjete razvoja i okoline. Konačni cilj procjene je konstruktivna akcija za dobrobit djeteta pa je neizostavni dio psihologijskog nalaza i mišljenja navođenje preporuka za primjerene terapijske, obrazovne i odgojne postupke. Drugi dio odnosi se na tretman u širem smislu. Nakon postavljanja terapijskih ciljeva, koji se temelje na dokazima dobivenima u dijagnostičkom procesu, razrađuje se terapijski rad na više razina: sa samim djetetom, s roditeljima i okolinom (medicinsko osoblje, odgajatelji, učitelji). Medicinsko stanje djeteta zahtjeva psihološki rad na svim razinama, čak i kad ne postoje posebna kognitivna oštećenja ili odstupanja u ponašanju. Stoga je osnovna razina rada psihoedukacija roditelja i okoline te samog djeteta (ovisno o dobi i kognitivnim sposobnostima), u svrhu bolje prilagodbe na zdravstveno stanje. Druga razina rada odnosi se na terapijski rad sa samim djetetom, ukoliko kod djeteta postoje kognitivna oštećenja (pažnja, pamćenje, izvršne funkcije) ili teškoće u ponašanju: organski uvjetovani poremećaji (npr. stereotipije ili perseveracije), reaktivni poremećaji (npr. strahovi, ispadi bijesa i sl.) te neprimjerene socijalne vještine. Treća razina zahvaća rad s roditeljima i ostalim važnim odraslim osobama, pri čemu oni mogu biti pomoćnici u provođenju terapije s djetetom, a ponekad i dodatni pacijenti (npr. neprimjereni odgojni postupci kao psihološka reakcija na nenormalnu zdravstvenu situaciju). Ovako prikazani koncept neuropsihologijske psihoterapije u radu s djecom s razvojnim rizicima i/ili teškoćama je integrativni, jer zahvaća dijete, druge važne osobe i kontekst u kojem se odvija razvoj i habilitacija djeteta.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: Snježana Bilać (snjezana.bilac@zg.t-com.hr), 28. Lip. 2017. u 04:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4