Od psihodijagnostike do psihotretmana kod djece s razvojnim rizicima i/ili teškoćama – radimo li neuropsihologijsku psihoterapiju? (CROSBI ID 649546)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilać, Snježana
hrvatski
Od psihodijagnostike do psihotretmana kod djece s razvojnim rizicima i/ili teškoćama – radimo li neuropsihologijsku psihoterapiju?
Neuropsihologijska psihoterapija dio je timske neurološke (re)habilitacije nakon oštećenja mozga, a kod djece i nakon izloženosti razvojnim neurološkim rizicima ili kad su ustanovljene razvojne teškoće. Prvi dio u tom procesu, koji se odnosi na ulogu kliničkog psihologa, je neuropsihologijska procjena, koja zahvaća cjelokupni psihološki profil djeteta: očuvane sposobnosti i funkcionalne teškoće, osobnost i ponašanje te uvjete razvoja i okoline. Konačni cilj procjene je konstruktivna akcija za dobrobit djeteta pa je neizostavni dio psihologijskog nalaza i mišljenja navođenje preporuka za primjerene terapijske, obrazovne i odgojne postupke. Drugi dio odnosi se na tretman u širem smislu. Nakon postavljanja terapijskih ciljeva, koji se temelje na dokazima dobivenima u dijagnostičkom procesu, razrađuje se terapijski rad na više razina: sa samim djetetom, s roditeljima i okolinom (medicinsko osoblje, odgajatelji, učitelji). Medicinsko stanje djeteta zahtjeva psihološki rad na svim razinama, čak i kad ne postoje posebna kognitivna oštećenja ili odstupanja u ponašanju. Stoga je osnovna razina rada psihoedukacija roditelja i okoline te samog djeteta (ovisno o dobi i kognitivnim sposobnostima), u svrhu bolje prilagodbe na zdravstveno stanje. Druga razina rada odnosi se na terapijski rad sa samim djetetom, ukoliko kod djeteta postoje kognitivna oštećenja (pažnja, pamćenje, izvršne funkcije) ili teškoće u ponašanju: organski uvjetovani poremećaji (npr. stereotipije ili perseveracije), reaktivni poremećaji (npr. strahovi, ispadi bijesa i sl.) te neprimjerene socijalne vještine. Treća razina zahvaća rad s roditeljima i ostalim važnim odraslim osobama, pri čemu oni mogu biti pomoćnici u provođenju terapije s djetetom, a ponekad i dodatni pacijenti (npr. neprimjereni odgojni postupci kao psihološka reakcija na nenormalnu zdravstvenu situaciju). Ovako prikazani koncept neuropsihologijske psihoterapije u radu s djecom s razvojnim rizicima i/ili teškoćama je integrativni, jer zahvaća dijete, druge važne osobe i kontekst u kojem se odvija razvoj i habilitacija djeteta.
djeca s razvojnim rizicima i teškoćama, habilitacija, neuropsihologijska psihoterapija, integrativni pristup
nije evidentirano
engleski
From psychodiagnostics to treatment in children with developmental risk and/or difficulties - do we do the neuropsychological psychotherapy
nije evidentirano
children with developmental risk and difficulties - habilitation - neuropsychological psychotherapy - integrative framework
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 24. Godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Opatija, 2016.
Podaci o skupu
24. Godišnja konferencije hrvatskih psihologa
predavanje
09.11.2016-12.11.2016
Opatija, Hrvatska