crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 882581

Zbornik radova

Autori: Bilać, Snježana
Naslov: Neuropsihologijska psihoterapija s djetetom s teškim perinatalnim oštećenjem mozga – prikaz slučaja.
( Neuropsychological psychotherapy with child with severe perinatal brain lesion - the case study )
Izvornik: Knjiga sažetaka 24. Godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Opatija, 2016.
Skup: 24. Godišnja konferencije hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 9. - 12. 11. 2016.
Ključne riječi: neuropsihološka psihoterapija - djeca - perinatalno oštećenje mozga
( Neuropsychological psychotherapy-children- perinatal brain lesion - the case study )
Sažetak:
Djeca s dokazanim perinatalnim oštećenjima mozga rizična su za razvoj specifičnih kognitivnih oštećenja, kao i različitih teškoća u ponašanju. Stoga su ona često kandidati za provođenje integrativne neuropsihologijske psihoterapije. Taj proces započinje cjelovitom neuropsihologijskom procjenom te se nastavlja kroz terapijski rad sa samim djetetom, roditeljima i/ili drugim važnim odraslim osobama iz svakodnevnog života djeteta. U radu će se prikazati rad s djevojčicom Ivom, koja je rođena kao visoko neurorizično dijete te s dokazanim teškim oštećenjem mozga. Rano je uključena u kompleksni habilitacijski tretman, uz redoviti psihologijsko praćenje razvoja i ponašanja. Opći razvoj djevojčice je od rane dobi uredan, uz blaže kašnjenje u motorici, koje je kasnije nadoknadila. U dobi od dvije godine zamijećene su teškoće pažnje i svojevoljnost, a u dobi od 4, 5 godine veće teškoće izvršnih funkcije, granične teškoće vidno-prostorne integracije, kao i emocionalne teškoće, a odgojni postupci su bili neprimjereni. Provedeno je kraće savjetovanje majke, ali to nije dovelo do promjena u njenim postupcima, kao niti u Ivinom ponašanju. Stoga je započet tretman zasebno s djevojčicom i s majkom te povremeno savjetovanje oca. Postavljeni ciljevi u radu s djevojčicom odnosili su se na poboljšanje pažnje, motoričke koordinacije, tolerancije na frustraciju, socijalnih vještina te općenito poticanje zrelijih emocionalnih i ponašajnih obrazaca (npr. spavanje u svom krevetu). S majkom su postavljeni ciljevi osvještavanja i prihvaćanja ambivalentnih osjećaja prema svom djetetu (strah i ljutnja) te razvijanje primjerenih odgojnih postupaka. Rezultati neuropsihologijske psihoterapije pozitivno su utjecali na sveukupan djetetov razvoj te veću kvalitetu života čitave obitelji.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: Snježana Bilać (snjezana.bilac@zg.t-com.hr), 28. Lip. 2017. u 04:44 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4