crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 88334

Zbornik radova

Autori: Brajša-Žganec, Andreja
Naslov: Uloga socijalne podrške u skrbi za djecu i mlade svjedoke ratnih zbivanja
( The role of social support in the care of children and youth - the witnesses of war events )
Izvornik: Djeca svjedoci rata 10 godina kasnije, Sažeci izlaganja / Ajduković, Marina (ur.). - Zagreb : Državni zavod na zaštitu obitelji, materinstva i mladeži , 2001. 19.
Skup: Djeca svjedoci rata 10 godina kasnije
Mjesto i datum: Plitvička jezera, Hrvatska, 25.-27. 10. 2001.
Ključne riječi: socijalna podrška; rat; djeca
( social support; war; children )
Sažetak:
Postoji niz činioca koji mogu pridonijeti kvalitetnoj psihosocijalnoj prilagodbi djece i mladih svjedoka ratnih zbivanja. Uloga socijalne podrške u tom procesu je od velike važnosti. Razmatraju se noviji pristupi konceptu socijalne podrške u odnosu na razvoj socijalne podrške, vrste i izvore socijalne podrške te ulogu osobnih karakteristika u tom transakcijskom procesu. Prikazuju se osnovni teorijski modeli djelovanja socijalne podrške na psihološku dobrobit s posebnim naglaskom na funkcije socijalne podrške u obiteljima djece i mladih svjedoka ratnih zbivanja. Provedena su istraživanja o zastupljenosti različitih vrsta socijalne podrške u djece i mladih za vrijeme i nakon rata u Hrvatskoj te povezanosti različitih vrsta socijalne podrške s intenzitetom ratnih stresnih i traumatskih iskustva i psihosocijalnom prilagodbom. Socijalna podrška djece u doba rane adolescencije može se opisati s tri vrste percipirane dostupne socijalne podrške (instrumentalna socijalna podrška, socijalna podrška pripadanja i prihvaćanja i socijalna podrška samopoštovanju). Djeca s višim intenzitetima ratnih stresnih i traumatskih događaja procjenjuju niže intenzitete instrumentalne socijalne podrške i socijalne podrške samopoštovanju od djece s nižim intenzitetima doživljenih ratnih događaja, dok su pojedine vrste socijalne podrške povezane s depresivnošću djece bez obzira na razinu stresa. Povezanost percipirane socijalne podrške i depresivnosti kod djece u doba rane adolescencije ne ovisi o intenzitetu ratnih stresnih i traumatskih događaja doživljenih u djetinjstvu. Nadalje, rezultati naših istraživanja ukazuju na mogući različit proces djelovanja socijalne podrške na psihosocijalnu prilagodbu djece i mladih u odnosu na vrste i intenzitet ratnih stresnih i traumatskih iskustva, vrijeme doživljavanja ratnih događanja i spol. Potrebno je jačati specifične tretmane i intervencijske programe za djecu i mlade svjedoke ratnih zbivanja ; intervencije na nivou obitelji kao i cijele zajednice. Ako gledamo na socijalnu podršku kao na individualni stupanj socijalne integracije, kao subjektivno iskustvo kvalitete socijalnih odnosa, kao percepciju pomoći od drugih i kao aktualno suportivno ponašanje, što su kompleksni procesi koji uključuju različite mehanizme, tada jačanje svakog od tih procesa može imati pozitivan učinak na smanjenje psihopatologije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 01940102
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4