crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 883865

Časopis

Autori: Macuka, Ivana; Burić, Irena; Batur, Ivana
Naslov: Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja
( Emotional Determinants of Exhaustion and Job Satisfaction of Elementary School Teachers )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 26 (2017), 2; 227-248
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: predmetni učitelji, emocije, emocionalni napor, emocionalna iscrpljenost, zadovoljstvo poslom
( teachers, emotions, emotional labor, emotional exhaustion, job satisfaction )
Sažetak:
Učiteljska profesija zasigurno spada u emocionalno zahtjevne profesije, a učitelji u svom radu mogu doživjeti širok raspon ugodnih i neugodnih emocija značajnog intenziteta. Doživljene emocije, kao i način na koji učitelji reguliraju svoje emocije mogu značajno utjecati na dobrobit učitelja, sagorijevanje na poslu, zadovoljstvo poslom te zadržavanje u učiteljskoj profesiji. Cilj ovog rada je bio ispitati doprinos različitih pozitivnih i negativnih emocija učitelja (u odnosu s učenicima, roditeljima, osobljem škole i obrazovnim sustavom) i strategija emocionalnog napora koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije (površinske, dubinske, te autentične strategije emocionalnog napora) u objašnjenju emocionalne iscrpljenosti (kao ključne komponente sagorijevanja) i zadovoljstva poslom kod učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 505 učitelja predmetne nastave (od 5.– 8. razreda osnovne škole. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da su određene emocije učitelja i strategije emocionalnog napora značajne samostalne odrednice emocionalne iscrpljenosti učitelja i zadovoljstva poslom. Učitelji koji doživljavaju intenzivnije negativne emocije (umor, ljutnju i razočaranost) i češće se služe površinskom strategijom emocionalnog napora izvješćuju o višoj razini emocionalne iscrpljenosti. Nadalje, učitelji koji u odnosu s učenicima češće doživljavaju pozitivne emocije (radost i ponos) i češće koriste autentične strategije emocionalnog napora su zadovoljniji poslom. S druge strane, manje su zadovoljni poslom učitelji koji u radu s učenicima češće doživljavaju umor, razočaranost obrazovnim sustavom te češće koriste površinsku strategiju emocionalnog napora.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 883865.drutvena_istraivanja_-_MACUKA_BURIC_BATUR.pdf (tekst priložen 5. Srp. 2017. u 06:20 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/183937
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=271185
https://doi.org/10.5559/di.26.2.05
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.26.2.05
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/183937
Google Scholar: Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja
Upisao u CROSBI: Ivana Macuka (imacuka@unizd.hr), 4. Srp. 2017. u 10:25 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4