crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 884371

Zbornik radova

Autori: Vragović, Renata; Frey Škrinjar, Jasmina; Fulgosi-Masnjak, Rea
Naslov: Poticajno životno okruženje i podrška za odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra
( Encouraging living environment and support for adults with autistic spectrum disorder )
Izvornik: Knjiga sažetaka 6. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem Hrvatska psihijatrija u kontekstu etičko-pravnih i društvenih propitivanja
Skup: Šesti hrvatski psihijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Hrvatska psihijatrija u kontekstu etičko-pravnih i društvenih propitivanja
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 9-11.10.2014.
Ključne riječi: odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra ; deinstitucionalizacija ; program stanovanja uz podršku ; adaptivno ponašanje i socijalne kompetencije
( adults with ASD ; deinstitutionalization ; program of supported living ; adaptive behavior and social competences )
Sažetak:
Socijalni model, odnosno inkluzivni pristup u rehabilitaciji odraslih osoba s poremećajem iz autističnog spektra porazumijeva deinstitucionalizaciju tj pružanje podrške u programima stanovanja u zajednici. Osiguravanje sveobuhvatne, primjerene podrške i objektivizacija evaluacije kvalitete te podrške predstavljaju važan profesionalni izazov davateljima takvih usluga. Cilj ovog rada je prikaz trogodišnjeg praćenja promjena u adaptivnom ponašanju kod pet deinstitucionaliziranih mlađih ženskih osoba s autizmom. Sudionice ovog istraživanja provele veći do života u instituciji i osobe su s vro niskom razinom komunikacijskih sposobnosti i adaptivnih vještina. Rezultati su analizirani na skupnoj i na individualnim razinama, a utvrđene su promjene u adaptivnom ponašanju, kako na područjima na kojima su ciljano podučavane, tako i na drugim područjima. Rezultati ukazuju na pozitivne , statistički značajne, promjene u području onih vještina i oblika ponašanja na koja se ciljano djelovalo, ali i na posredne pozitivne promjene u području socijalnih kompetencija kao ishoda stimulativnijeg i primjereno strukturiranog okruženja. Ovi nalazi idu u prilog stajalištu da niska postignuća na planu komunikacije i problemi u ponašanju nisu prepreka za življenje u zajednici ako je program stanovanja uz podršku kreiran osobno usmjerenim planiranjem, a na temelju procjena adaptivnog ponašanja i potrebne razine emocionalne podrške. Ovo istraživanje, ujedno, daje i smjernice za dalje promišljanje i kreiranje individualizirane podrške u potpomognutom stanovanju u zajednici.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Jasmina Frey Škrinjar (jasmina.frey.skrinjar@erf.hr), 5. Srp. 2017. u 20:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4