Autori: Čoralić, Lovorka; Prijatelj-Pavičić, Ivana
Naslov: Prilog poznavanju dvaju oltara u bolskoj dominikanskoj samostanskoj crkvi
( Contribution to the Understanding of Two Altars in the Bol Dominican Monastery Church )
Izvornik: Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 28 (2004); 146-161
Ključne riječi: graditeljstvo; Barok; Brač; Bol; povijest umjetnosti; Marco Toresini; Giovanni Battista Caron
( masonry; Baroque; Brač; Bol; history of art; Marco Toresini; Giovanni Battista Caron )
Autorice obrađuju dosada nedovoljno poznate knjige dvaju bolskih bratovština - sv. Nikole i Presvetog Ružarija - koje se nalaze u zadarskom Državnom arhivu. Ove dvije knjige sadrže dragocijene podatke o uređivanju bolske nekadašnje župne crkve Gospe od Milosti početkom XIX. stoljeća, između 1801. i 1803. godine. Iz njih doznajemo o premještanju oltara sv. Nikole, djelo venecijanskog altariste Marca Torresinija iz trećeg desetljeća XVIII. stoljeća iz glavnog broda crkve u sjeverni bočni brod 1802. godine, na čemu radi altarista Giovanni Battista Caron iz Bassana sa svojim pomoćnicima. Nadalje, doznajemo kako je teklo postavljanje novog mramornog oltara Gospe od Ružarija 1802. godine, koje je vodio spomenuti Caron sa svojim pomoćnicima. Na vrh oltara postavljena je slika dubrovačkog kasnobaroknog slikara Luke Pignatellija. Isto tako doznajemo podatke o izradi novih grobnica, radovima na stropu, i uklanjanju starih oltara Gospe od Ružarija i Burne Gospe iz crkve. Zahvaljujući njima doznajemo o transformaciji bolske dominikanske samostanske crkve početkom XIX. stoljeća, kada ta crkva zadobiva izgled koji je velikim dijelom zadržala i do danas. Za istraživače dalmatinske lokalne kasnobarokne altaristike od posebne su važnosti podaci o dosad nepoznatom altaristi i protomajstoru Giovanniju Battisti Caronu iz Bassana, ali i novi podaci o majstorima, klesarima i graditeljima iz obitelji Štambuk djelatnima na podizanju spomenutih oltara i uređenju grobnica u bolskoj dominikanskoj samostanskoj crkvi.
Projekt / tema: 0020008, 0019022
Povijest
Google Scholar: Prilog poznavanju dvaju oltara u bolskoj dominikanskoj samostanskoj crkvi