crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 886794

Časopis

Autori: Štambuk, Marina
Naslov: Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?
( What Parents Say and in Which Way They Convey Messages about Ethnicity to Children? )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 26 (2017), 3; 385-404
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: etnički odgoj, kulturalno specifična socijalizacija, promicanje nepovjerenja, pripremanje na pristranost, egaliratnost
( ethnic socialization, cultural socialization, preparation for bias, promotion of mistrust, egalitarianism )
Sažetak:
Razvojni ishodi djece rezultat su djelovanja njihovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se ona razvijaju te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije obilježen je društvenim značenjem, stavovima i vjerovanjima o važnosti etničke pripadnosti, osobito u višeetničkim okruženjima. Dosadašnja istraživanja pretežno su se bavila obiteljskim funkcioniranjem i roditeljskim postupcima u obiteljima zapadnjačke kulture, većinskih grupa u društvu i srednjeg socioekonomskog statusa. Budući da se obitelji iz manjinskih grupa suočavaju sa specifičnim izazovima zbog svoje različite povijesti, kulturalnog nasljeđa i statusa u društvu, generalizacija rezultata na te obitelji je ograničena. Također, nedostaje istraživanja koja su se bavila obiteljskim procesima vezanim uz prenošenje poruka o grupnoj pripadnosti, i to osobito na europskom području. U ovom radu prikazan je pregled istraživanja koja su se bavila roditeljskim postupcima u smjeru prenošenja informacija, vrijednosti, vjerovanja i stavova vezanih uz etnički identitet, odnosno etničkim odgojem. Prvo su prikazana dosadašnja teorijska razmatranja o etničkom odgoju i njegovom međuodnosu s karakteristikama i iskustvima roditelja i djece te razvojnim ishodima djece. Zatim smo se osvrnuli na ograničenja provedenih istraživanja. Naposljetku, razmotrena je važnost istraživanja etničkog odgoja za odrastanje djece u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj uz pregled rezultata istraživanja o etničkom odgoju unutar etnički podijeljene zajednice grada Vukovara.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Science Citation Index Expanded (SCI-EXP) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 886794.di137_04stambuk.pdf (tekst priložen 24. Lis. 2017. u 07:11 sati)
URL Internet adrese: https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=276731
http://hrcak.srce.hr/187746
https://doi.org/10.5559/di.26.3.04
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.26.3.04
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?
Upisao u CROSBI: Marina Štambuk (mstambuk@hrstud.hr), 19. Srp. 2017. u 07:52 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4