Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti? (CROSBI ID 241050)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Štambuk, Marina
hrvatski
Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?
Razvojni ishodi djece rezultat su djelovanja njihovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se ona razvijaju te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije obilježen je društvenim značenjem, stavovima i vjerovanjima o važnosti etničke pripadnosti, osobito u višeetničkim okruženjima. Dosadašnja istraživanja pretežno su se bavila obiteljskim funkcioniranjem i roditeljskim postupcima u obiteljima zapadnjačke kulture, većinskih grupa u društvu i srednjeg socioekonomskog statusa. Budući da se obitelji iz manjinskih grupa suočavaju sa specifičnim izazovima zbog svoje različite povijesti, kulturalnog nasljeđa i statusa u društvu, generalizacija rezultata na te obitelji je ograničena. Također, nedostaje istraživanja koja su se bavila obiteljskim procesima vezanim uz prenošenje poruka o grupnoj pripadnosti, i to osobito na europskom području. U ovom radu prikazan je pregled istraživanja koja su se bavila roditeljskim postupcima u smjeru prenošenja informacija, vrijednosti, vjerovanja i stavova vezanih uz etnički identitet, odnosno etničkim odgojem. Prvo su prikazana dosadašnja teorijska razmatranja o etničkom odgoju i njegovom međuodnosu s karakteristikama i iskustvima roditelja i djece te razvojnim ishodima djece. Zatim smo se osvrnuli na ograničenja provedenih istraživanja. Naposljetku, razmotrena je važnost istraživanja etničkog odgoja za odrastanje djece u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj uz pregled rezultata istraživanja o etničkom odgoju unutar etnički podijeljene zajednice grada Vukovara.
etnički odgoj ; kulturalno specifična socijalizacija ; promicanje nepovjerenja ; pripremanje na pristranost ; egaliratnost
nije evidentirano
engleski
What Parents Say and in Which Way They Convey Messages about Ethnicity to Children?
nije evidentirano
ethnic socialization ; cultural socialization ; preparation for bias ; promotion of mistrust ; egalitarianism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26 (3)
2017.
385-404
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.26.3.04