Datum: 29.06.
Godina: 2017
Stranica: 63
Mentor: Banjad Pečur, Ivana
Ključne riječi: nerazorna ispitivanja ; elastični valovi ; impact echo ; oštećenja AB konstrukcija
( non-destructive testing ; elastic waves ; impact-echo ; RC structure damage )
Dok je u svijetu, pogotovo u SAD-u primjena metode impact-echo (IE) raširena u praksi, kod nas ova metoda nije toliko zastupljena. Stoga je svrha ovog rada prikazati primjenu metode impact- echo na praktičnom primjeru, te objasniti princip ispitivanja uz pripadajuću teorijsku podlogu. Kako trajnost konstrukcija predstavlja sve veći problem u današnjoj praksi, potrebno je primijeniti nerazorna ispitivanja za detekciju i karakterizaciju oštećenja. Impact-echo je nerazorna metoda ispitivanja koja se temelji na refleksiji elastičnih valova u konstrukciji u svrhu utvrđivanja njihovog stanja. Valovi se generiraju u materijal pomoću udaraljke, najčešće kuglice, malog promjera, te se mjeri dinamički odziv. Impact-echo metoda je korištena za određivanje različitih unutarnjih defekata ploča, zidova, stupova, greda, ploče mostova, tunelskih elemenata i drugih elemenata. Mogu se dobiti informacije o defektima u konstruktivnim elementima kao što su: pukotine, delaminacije, šupljine, segregacije. Može se odrediti debljina ploče ako druga strana ploče nije dostupna, bez da dođe do oštećenja iste. Cilj ovoga rada je odrediti točnost metode na AB ploči dimenzija 200 cm × 180 cm × 25 cm s ugrađenim defektima i prikaz rezultata. Teorijski će biti objašnjeno širenje i refleksija elastičnih valova u konstrukciji, kao i odabir ulaznih parametara koji čine odabir odgovarajuće veličine kuglice, postavke uređaja za ispitivanje i pristupu ispitivanju. Usporedit će se primjena različih kontaktnih vremena i rezolucija.
Građevinarstvo
Upisao u CROSBI: Ivana Banjad Pečur (banjadi@grad.hr), 26. Srp. 2017. u 09:07 sati