crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 888132

Disertacija

Autor: Prce, Stipan
Naslov: Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske
( Macroregional differences in kinanthropological characteristics between the high school 1st grade pupils in the Republic of Croatia )
Vrsta: doktorska disertacija
Fakultet: Fakultet prirodoslovno matematičkih i odgojnih znanosti
Sveučilište: Sveučilište u Mostaru
Mjesto: Mostar
Datum: 07.04.
Godina: 2017
Stranica: 137
Mentor: Prskalo, Ivan
Ključne riječi: makroregije, učenice, prvi razred srednje škole, Republika Hrvatska
( makroregije, učenice, prvi razred srednje škole, Republika Hrvatska )
Sažetak:
Učenice prvih razreda srednjih škola Republike Hrvatske podijeljene su prema mjestu u kojem polaze školu na učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Istraživanjem će se utvrditi razlike u 15 motoričkih i četiri antropometrijske varijable. Faktorska analiza pokazuje da kod učenica iz Kontinentalne makroregije dinamogena sposobnost očitovanja snage pripada istom faktoru kao i antropometrijske varijable, a kod učenica iz Jadranske makroregije faktoru koji definira ostale motoričke varijable. U kanoničkoj korelacijskoj analizi nalaze se samo razlike u uspoređivanju odnosa motorike i antropometrije. Analiza varijance nalazi značajnu razliku u 12 testova. Multivarijantna analiza varijance ove dvije grupe statistički značajno razlikuje. Diskriminativna funkcija statistički značajno razlikuje učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Antropometrijske varijable nemaju značajne utjecaje na razlikovanje ispitivanih grupa. Klaster analiza podijelila je populaciju Hrvatske na pet grupa dok je učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije podijelila na po četiri grupe. Kod kontinentalki većina testova se smjestila na jedan distinktni faktor. Kod učenica iz Jadranske makroregije struktura je vrlo složena. Učenice iz Kontinentalne makroregije imaju pet značajnih polarnih taksona, a učenice iz Jadranske makroregije šest značajnih polarnih taksona. Korištene statističke analize nedvojbeno pokazuju da učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije ne pripadaju istoj populaciji. Zbog toga bi nastavni plan i program kao i norme trebalo prilagoditi kinantropološkim značajkama učenica iz različitih makroregija. Sadržaji sportskih igara se preporučuju učenicama iz Jadranske makroregije, a učenicama iz kontinentalnog dijela se preporučuju kineziološke aktivnosti s težinskim značajkama.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ivan Prskalo (ivan.prskalo@ufzg.hr), 2. Kol. 2017. u 19:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4