crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 888462

Zbornik radova

Autori: Šević, Sandra; Mehulić, Jasmina; Štulhofer, Aleksandar
Naslov: Je li korištenje seksualno eksplicitnih medijskih sadržaja povezano s akademskim uspjehom? Rezultati longitudinalne studije adolescenata
( Is sexual explicit media contents use associated with academic achievement? Results from a longitudinal study of adolescents )
Izvornik: Knjiga sažetaka VI. nacionalnog sociološkog kongresa Hrvatskog sociološkog društva "Struktura i dinamika društvenih nejednakosti"Zagreb :
Skup: VI. nacionalni sociološki kongres Hrvatskog sociološkog društva "Struktura i dinamika društvenih nejednakosti"
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07.-08.04.2017.
Ključne riječi: akademski uspjeh ; seksualno eksplicitni medijski sadržaji ; adolescenti ; longitudinalni nacrt ; višerazinska analiza ; Hrvatska
( academic achievement ; sexually explicit media contents ; adolescents ; longitudinal design ; multilevel analysis ; Croatia )
Sažetak:
S prepoznavanjem važnosti adolescencije kao razvojnog perioda koji može imati utjecaj na kasnije osobno, interpersonalno i socijalno zdravlje, u posljednjih se trideset godina u društvenim znanostima u velikoj mjeri povećava interes za istraživanjima adolescenata. Budući da je adolescencija također i period otkrivanja i istraživanja seksualnosti, nije iznenađujuće da je mnogo istraživača svoj fokus u velikoj mjeri usmjerilo na problematična ponašanja i negativne posljedice ranog, ili neodgovornog, pristupa vlastitoj seksualnosti. Kao mogući kontekst razumijevanja i definiranja seksualnosti u literaturi je predložena i izloženost seksualno eksplicitnim medijskim sadržajima (SEM), a s dostupnošću primarno internetske pornografije rasla je i zabrinutost oko potencijalnih negativnih efekata izloženosti SEM. Premda je u većini dostupnih studija istraživana uloga upotrebe SEM u seksualnom ponašanju (npr., u ranom stupanju u seksualni odnos ili u seksualnoj agresiji), grupa istraživača je nedavno upozorila i na direktnu povezanost učestalosti korištenja SEM i lošijeg akademskog uspjeha belgijskih učenika u dobi između 12 i 15 godina, objašnjavajući dobiveni rezultat nedostatkom vremena za učenje uslijed korištenja SEM, kognitivnom apsorpcijom te uzbuđenjem čiji bi efekt mogao nadilaziti isključivo seksualne aspekte života. U model je uvršteno i obrazovanje roditelja, kao približna kontrola utjecaja obiteljskog socio-ekonomskog statusa (i s njime povezanog kulturnog kapitala) na školski uspjeh njihove djece (Beyens, Vandenbosch i Eggermont, 2015). Osim što je važan za osobno zadovoljstvo, akademski je uspjeh prepoznat i kao protektivni faktor u rizičnom i anti-socijalnom ponašanju. Iz ovog je razloga stabilnost negativne povezanosti između SEM i akademskog uspjeha nužno provjeriti i u kros-kulturalnoj perspektivi. Imajući u vidu nalaze belgijske longitudinalne studije, cilj ove studije jest provjeriti nalaz o negativnoj povezanosti SEM i akademskog uspjeha koristeći longitudinalne uzorke zagrebačkih i riječkih srednjoškolaca. Podaci, izmjereni u dvije vremenske točke unutar 12-mjesečnog vremenskog intervala, prikupljeni su u sklopu longitudinalne studije Prospective Biopsychosocial Study of the Effects of Sexually Explicit Material on Young People’s Sexual Socialization and Health (PROBIOPS), koja je obuhvatila učenike 59 zagrebačkih i 14 riječkih srednjih škola koji su u prvom mjerenju bili u dobi od 16.1, odnosno 15.9 godina. Zagrebački je uzorak činilo 205 učenika, a riječki 333 učenika3. Rezultatima višerazinske autoregresivne analize—u kojoj je kontroliran efekt klasterizacije uzorka, odnosno prinos škole (Zagreb) ili razreda (Rijeka)— nisu potvrđeni nalazi belgijske studije koji su uputili na negativnu povezanost korištenja SEM u prvom mjerenju s akademskim uspjehom šest mjeseci kasnije. Jedini značajni prediktor promjene u akademskom uspjehu u promatranom razdoblju bilo je obrazovanje oca (b = -.10 ; t = -2.01 ; p < .05), isključivo u riječkom uzorku. Rezultati upućuju na važnost kros-kulturalne provjere efekata SEM te pozivaju na daljnja istraživanja o razvojnim aspektima uporabe SEM među adolescentima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: HRZZ-IP-2013-11-9221
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Sociologija,Psihologija
URL Internet adrese: http://hsd.hr/hr/kongres-2017-godine/
Upisao u CROSBI: Ivan Landripet (ilandrip@ffzg.hr), 11. Kol. 2017. u 12:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4