crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 889747

Zbornik radova

Autori: Prebila, Martina; Jurčec, Lana
Naslov: Ciljne orijentacije, preferancije, težina i uspjeh u matematici i hrvatskom jeziku kod učenika četvrtih razreda
( Learning goal orientation, subject preferences, difficulties and academic achievement in math and croatian language among 4th grade students )
Izvornik: Book of Abstracts 11th International Balkan Education and Science Congress "THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE" / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.). - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu , 2016. 117-118 (ISBN: 978-953-8115-13-4).
Skup: 11th International Balkan Education and Science Congress "THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE"
Mjesto i datum: Poreč, Hrvatska, 12.-14.10.2016.
Ključne riječi: primarno obrazovanje, školski uspjeh, ciljne orijentacije, rodne razlike, preferencije i težina predmeta
( primary education, academic achievement, goal oriented learning, gender differences, school subject preferences and difficulties )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost ciljnih orijentacija kod učenika četvrtih razreda osnovne škole s ocjenama iz matematike i hrvatskog jezika, preferencijama i procijenjenoj težini predmeta te moguće rodne razlike u navedenim mjerama. Istraživanje je provedeno u četiri osnovne škole na uzorku 118 učenika četvrtih razreda, od toga 53.4 % učenika i 46.4 % učenica. Primijenjen je Upitnik ciljnih orijentacija (Niemivirta, 1999) prilagođen za predmete Matematiku i Hrvatski jezik. Učenici su također trebali navesti uspjeh te procijeniti na petostupanjskoj skali koliko navedene predmete vole te koliko su im teški. Rezultati su pokazali da su učenici najviše orijentirani na učenje, zatim na izvedbu (ocjenu), a najmanje na izbjegavanje truda kod oba premeta. Imali su podjednak uspjeh iz Hrvatskog jezika i Matematike te ih procjenjuju podjednako teškim, ali više preferiraju Matematiku nego Hrvatski jezik. S obzirom na predmet jedino se razlika u orijentaciji na učenje pokazala značajnom, odnosno učenici imaju veću orijentaciju na učenje Matematike nego Hrvatskog jezika. Za razliku od prethodnih istraživanja, klaster analiza pokazala je jedan klaster s dominantnom orijentacijom na učenje i drugi klaster s kombinacijom orijentacije na izvedbu i izbjegavanje truda, za oba predmeta. S time u skladu su i rezultati korelacijske analize koji pokazuju da je izbjegavanje truda pozitivno povezano s orijentacijom na izvedbu, a negativno s orijentacijom na učenje. Ocjene iz Hrvatskog jezika značajno su negativno povezane jedino s procijenjenom težinom predmeta, a ocjene iz matematike su osim s težinom povezane, ali pozitivno, s orijentacijom na izvedbu. Orijentacija na učenje pozitivno je povezana s preferencijom pojedinog predmeta te negativno povezana s težinom, ali samo u slučaju Hrvatskog jezika. Orijentacija na izvedbu nije povezana niti s preferencijama niti s procjenjenom težinom. Orijentacija na izbjegavanje truda je negativno povezana samo s preferencijom predmeta, ali ne i s težinom predmeta. Rodne razlike utvrđene su samo u predmetu Hrvatskog jezika. Učenicama je Hrvatski jezik lakši, više ga vole te su više usmjerene na učenje, ali i na izvedbu, za razliku od učenika. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost pristupa učitelja/ica obrazovnom sadržaju kako bi usmjerili učenike na učenje.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Lana Jurčec (lana.jurcec@ufzg.hr), 31. Kol. 2017. u 13:55 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4