crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 890377

Zbornik radova

Autori: Rovan, Daria; Čižmešija, Aleksandra; Jovanović, Vedran; Kurtović, Anamarija
Naslov: Povezanost motivacije s konceptualnom promjenom pri učenju matematike
( Motivation and conceptual change in learning mathematics )
Izvornik: 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja. Knjiga sažetaka / Jugović, Ivana (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja , 2016. 97-98 (ISBN: 978-953-6218-74-5).
Skup: 3. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 20-21.10.2016.
Ključne riječi: motivacija, interes, konceptualna promjena
( motivation, interest, conceptual change )
Sažetak:
Pri učenju matematike, posebno je važno razumjeti koji sve činitelji utječu na reorganizaciju znanja prilikom usvajanja novih koncepata. Uz kognitivne faktore, u stjecanju znanja važnu ulogu imaju i afektivni, motivacijski i socijalni faktori. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi u kolikoj mjeri motivacijska uvjerenja učenika utječu na kvalitetu obrazovnih ishoda pri učenju određenih matematičkih sadržaja. U prvom dijelu istraživanja željeli smo utvrditi povezanost situacijskog i osobnog interesa za učenje matematike s usvajanjem koncepta hiperbole. U ovom dijelu istraživanja sudjelovala su 72 učenika trećih razreda opće gimnazije koji su ispunili upitnik kojim je ispitan interes učenika za matematiku općenito, analitičku geometriju i temu hiperbole te rješavali ispit sa zadacima vezanim uz temu hiperbole. Osim toga, prikupljeni su i podaci o njihovoj prethodnoj uspješnosti u matematici i podaci o očekivanoj ocjeni iz ispita kojim su obuhvaćeni zadaci vezani uz hiperbolu. U drugom dijelu istraživanja ispitali smo povezanost konceptualne promjene pri usvajanju koncepata vezanih uz prizme s motivacijskim uvjerenjima vezanim uz matematiku općenito, kao i uz koncept prizme. U ispitivanju je sudjelovao 81 učenik drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije. Istraživanje je provedeno u dvije točke mjerenja – prije i poslije obrade nastavne cjeline Poliedri i rotacijska tijela. U prvoj točki mjerenja ispitano je učeničko predznanje pomoću kratkog testa te njihova motivacijska uvjerenja (samoefikasnost i subjektivna vrijednosti matematike) vezana uz matematiku općenito. U drugoj točki mjerenja također je kratkim testom ispitano znanje učenika o prizmama, a upitnikom su ispitana motivacijska uvjerenja učenika o nastavnom sadržaju vezanom uz prizme (samoefikasnost i subjektivna vrijednost nastavnog sadržaja koji se odnosi na prizme). Osim toga, prikupljeni su podaci o prethodnoj uspješnosti u matematici. Rezultati obaju dijelova istraživanja upućuju da su motivacijska uvjerenja (kako ona vezana uz pojedine nastavne sadržaje, tako i ona vezana uz matematiku općenito) značajno povezana s učeničkim uratkom samo na nekim zadacima i to onima koji od učenika traže intenzivniju kognitivnu uključenost. Istovremeno, motivacijska uvjerenja značajno su povezana s učeničkim ocjenama iz matematike. Na temelju toga možemo pretpostaviti da motivacijska uvjerenja nemaju izravan doprinos konceptualnom razumijevanju, već podržavaju procese samoregulacije pri učenju matematike koji imaju važnu ulogu kod izvršavanja zadataka koji od učenika zahtijevaju dugotrajnije ulaganje truda da bi došli do rješenja, kao i u održavanju kontinuiranog zalaganja učenika koje se očituje u njihovim ocjenama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Matematika,Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/doz2016/DOZ_2016_knjiga_sazetaka.pdf
Upisao u CROSBI: Daria Rovan (daria.rovan@ufzg.hr), 6. Ruj. 2017. u 07:10 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4