Povezanost motivacije s konceptualnom promjenom pri učenju matematike (CROSBI ID 651283)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Čižmešija, Aleksandra ; Jovanović, Vedran ; Kurtović, Anamarija
hrvatski
Povezanost motivacije s konceptualnom promjenom pri učenju matematike
Pri učenju matematike, posebno je važno razumjeti koji sve činitelji utječu na reorganizaciju znanja prilikom usvajanja novih koncepata. Uz kognitivne faktore, u stjecanju znanja važnu ulogu imaju i afektivni, motivacijski i socijalni faktori. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi u kolikoj mjeri motivacijska uvjerenja učenika utječu na kvalitetu obrazovnih ishoda pri učenju određenih matematičkih sadržaja. U prvom dijelu istraživanja željeli smo utvrditi povezanost situacijskog i osobnog interesa za učenje matematike s usvajanjem koncepta hiperbole. U ovom dijelu istraživanja sudjelovala su 72 učenika trećih razreda opće gimnazije koji su ispunili upitnik kojim je ispitan interes učenika za matematiku općenito, analitičku geometriju i temu hiperbole te rješavali ispit sa zadacima vezanim uz temu hiperbole. Osim toga, prikupljeni su i podaci o njihovoj prethodnoj uspješnosti u matematici i podaci o očekivanoj ocjeni iz ispita kojim su obuhvaćeni zadaci vezani uz hiperbolu. U drugom dijelu istraživanja ispitali smo povezanost konceptualne promjene pri usvajanju koncepata vezanih uz prizme s motivacijskim uvjerenjima vezanim uz matematiku općenito, kao i uz koncept prizme. U ispitivanju je sudjelovao 81 učenik drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije. Istraživanje je provedeno u dvije točke mjerenja – prije i poslije obrade nastavne cjeline Poliedri i rotacijska tijela. U prvoj točki mjerenja ispitano je učeničko predznanje pomoću kratkog testa te njihova motivacijska uvjerenja (samoefikasnost i subjektivna vrijednosti matematike) vezana uz matematiku općenito. U drugoj točki mjerenja također je kratkim testom ispitano znanje učenika o prizmama, a upitnikom su ispitana motivacijska uvjerenja učenika o nastavnom sadržaju vezanom uz prizme (samoefikasnost i subjektivna vrijednost nastavnog sadržaja koji se odnosi na prizme). Osim toga, prikupljeni su podaci o prethodnoj uspješnosti u matematici. Rezultati obaju dijelova istraživanja upućuju da su motivacijska uvjerenja (kako ona vezana uz pojedine nastavne sadržaje, tako i ona vezana uz matematiku općenito) značajno povezana s učeničkim uratkom samo na nekim zadacima i to onima koji od učenika traže intenzivniju kognitivnu uključenost. Istovremeno, motivacijska uvjerenja značajno su povezana s učeničkim ocjenama iz matematike. Na temelju toga možemo pretpostaviti da motivacijska uvjerenja nemaju izravan doprinos konceptualnom razumijevanju, već podržavaju procese samoregulacije pri učenju matematike koji imaju važnu ulogu kod izvršavanja zadataka koji od učenika zahtijevaju dugotrajnije ulaganje truda da bi došli do rješenja, kao i u održavanju kontinuiranog zalaganja učenika koje se očituje u njihovim ocjenama.
motivacija, interes, konceptualna promjena
nije evidentirano
engleski
Motivation and conceptual change in learning mathematics
nije evidentirano
motivation, interest, conceptual change
nije evidentirano
Podaci o prilogu
97-98.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja. Knjiga sažetaka
Jugović, Ivana
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
978-953-6218-74-5
Podaci o skupu
3. Dani obrazovnih znanosti
predavanje
20.10.2016-21.10.2016
Zagreb, Hrvatska