Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača (CROSBI ID 651537)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Dodaj, Arta Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača. 2013. str. ---

Podaci o odgovornosti

Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Dodaj, Arta

hrvatski

Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača

Današnji ubrzani stil života i moderne tehnologije koje olakšavaju obavljanje kupovine vjerojatno povećavaju učestalost impulzivnog kupovanja. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati odnos nekih karakteristika potrošača i situacijskih faktora kupovine sa sklonošću impulzivnoj kupovini. U istraživanju je sudjelovalo 194 ispitanika Hercegovačko- neretvanske županije u (prosječna dob- M=34, 81, SD=8.59). Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Upitnik demografskih i socioekonomskih podataka, Skala životnih stilova i Skala sklonosti kupovini, koja se sastojala od čestica iz The Impulse Buying Tendency Scale (Verplanken i Herabadi, 2001) i Skale sklonosti kupovini (Milić, 2007), kako bi se pokušali ispitati kognitivni, emocionalni i situacijski aspekti impulzivne kupovine. Provjera faktorske analize Skale sklonosti kupovini utvrđeno je da ona mjeri kognitivne, emocionalne aspekte impulzivne kupovine, te utjecaj situacijskih faktora, s izuzetkom dvije čestice, koje su zbog nedovoljnog zasićenja izbačene. Konačnu skalu je činilo ukupno 30 čestica. Originalna Skala životnih stilova (Kocukemiroglu, 1997) sastoji se od 8 nezavisnih faktora. Na temelju provedene faktorske analize dobivenih rezultata izdvojena su četiri životna stila potrošača. Tako izdvojena četiri životna stila nazvana su redom ; „inovativno orijentirani“, „obiteljski orijentirani“, „društveno orijentirani“ i „liderski orijentirani“. Ispitivanjem razlika sklonosti impulzivnoj kupovini izmešu muškaraca i žena, utvrđeno je da žene pokazuju izraženiju sklonost emocionalnim, kognitivnim i situacijkim aspektima impulzivne kupovine. Kompletnom regresijskom analizom utvrđivan je doprinos različitih potrošačkih stilova u predikciji impulzivne kupovine, te je utvrđeno da viši inovativni, društveni i liderski potrošački stilovi predviđaju višu sklonost impulzivnoj kupovini, dok izraženiji obiteljski orijentirani potrošački stil podrazumijeva nižu sklonost impulzivnoj kupovini.

karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje

nije evidentirano

engleski

Impulse Buying and Different Styles of Consumers

nije evidentirano

karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje

nije evidentirano

Podaci o prilogu

---.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija