Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača (CROSBI ID 651537)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zebić, Ivan ; Gregov, Ljiljana ; Dodaj, Arta
hrvatski
Impulzivno kupovanje i različiti stilovi potrošača
Današnji ubrzani stil života i moderne tehnologije koje olakšavaju obavljanje kupovine vjerojatno povećavaju učestalost impulzivnog kupovanja. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati odnos nekih karakteristika potrošača i situacijskih faktora kupovine sa sklonošću impulzivnoj kupovini. U istraživanju je sudjelovalo 194 ispitanika Hercegovačko- neretvanske županije u (prosječna dob- M=34, 81, SD=8.59). Mjerni instrumenti korišteni u ovom istraživanju su Upitnik demografskih i socioekonomskih podataka, Skala životnih stilova i Skala sklonosti kupovini, koja se sastojala od čestica iz The Impulse Buying Tendency Scale (Verplanken i Herabadi, 2001) i Skale sklonosti kupovini (Milić, 2007), kako bi se pokušali ispitati kognitivni, emocionalni i situacijski aspekti impulzivne kupovine. Provjera faktorske analize Skale sklonosti kupovini utvrđeno je da ona mjeri kognitivne, emocionalne aspekte impulzivne kupovine, te utjecaj situacijskih faktora, s izuzetkom dvije čestice, koje su zbog nedovoljnog zasićenja izbačene. Konačnu skalu je činilo ukupno 30 čestica. Originalna Skala životnih stilova (Kocukemiroglu, 1997) sastoji se od 8 nezavisnih faktora. Na temelju provedene faktorske analize dobivenih rezultata izdvojena su četiri životna stila potrošača. Tako izdvojena četiri životna stila nazvana su redom ; „inovativno orijentirani“, „obiteljski orijentirani“, „društveno orijentirani“ i „liderski orijentirani“. Ispitivanjem razlika sklonosti impulzivnoj kupovini izmešu muškaraca i žena, utvrđeno je da žene pokazuju izraženiju sklonost emocionalnim, kognitivnim i situacijkim aspektima impulzivne kupovine. Kompletnom regresijskom analizom utvrđivan je doprinos različitih potrošačkih stilova u predikciji impulzivne kupovine, te je utvrđeno da viši inovativni, društveni i liderski potrošački stilovi predviđaju višu sklonost impulzivnoj kupovini, dok izraženiji obiteljski orijentirani potrošački stil podrazumijeva nižu sklonost impulzivnoj kupovini.
karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje
nije evidentirano
engleski
Impulse Buying and Different Styles of Consumers
nije evidentirano
karakteristike potrošača, situacijski faktori, impulzivno kupovanje
nije evidentirano
Podaci o prilogu
---.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
poster
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska