( Grupe za samopomoć i uzajamnu podršku za roditelje djece s poteškoćama u razvoju )
Izvornik: Zbornik radova sa IV. Kongresa Psihologa Bosne i HercegovineBrčko Distrikt BIH :
Skup: IV.Kongres Psihologa Bosne i Hercegovine
Mjesto i datum: Brčko, Bosna i Hercegovina, 26.-28.02.2015
Ključne riječi: djeca s poteškoćama u razvoju, grupe za samopomoć, grupe za uzajamnu podršku, roditelji djece s poteškoćama u razvoju
( djeca s poteškoćama u razvoju, grupe za samopomoć, grupe za uzajamnu podršku, roditelji djece s poteškoćama u razvoju )
Roditelji djece s poteškoćama u razvoju izloženi su uobičajenom stresu zbog izazova roditeljstva ali i dodatnim stresorima povezanim sa zadovoljavanjem specifičnih potreba djeteta. Dodatni stresori obuhvaćaju poteškoće u prihvaćanju poteškoća djeteta i prilagodbu na njih, dodatna financijska sredstva kako bi se djetetu osigurali specifični tretmani i medicinska oprema, ograničen pristup informacijama o poteškoćama djeteta i sl. (Diehl i sur., 1991). Istovremeno, roditelji djece s poteškoćama u razvoju, mogu biti u sukobu s osobnim osjećam ljubavi, razumijevanja i straha da će društvo vidjeti samo negativne strane njihovog djeteta. Zbog visoke razine stresa koji proživljavaju i osjećaja otuđenja od svijeta „tipične djece“, roditelji djece s poteškoćama u razvoju često izvještavaju o anksioznosti, depresiji, usamljenosti i beznadnosti (Seligman i Darling, 1989). Različiti oblici socijalne potpore pokazali su se efikasnim amortizerima stresa i izolacije s kojima se ova populacija suočava (Santelli i sur., 1993). Cilj ovog rada je prikazati model pružanja pomoći roditeljima djece s poteškoćama u razvoju u Domu „Marija - Naša Nada“ u Širokom Brijegu, a koji se temelji na grupama za samopomoć i uzajamnu podršku. Općenito uzevši, osnovni cilj grupe za samopomoć i uzajamnu podršku je omogućiti članovima grupe razmjenu iskustava, pružanje emocionalne podrške, stvaranje okruženja prihvaćanja i razumijevanja. Krajnji cilj je osnažiti članove grupe za aktivan pristup u suočavanju sa životnim teškoćama. Uspjeh u savladavanju jednog člana grupe služi kao model ostalim članovima grupe. Grupa često ima za cilj i poduzimanje socijalnih akcija kako bi se realizirale određene promjene u sustavu i široj javnosti, vezano uz rješavanje određene problematike važne za članove grupe. Voditelji grupe su osobe educirane za provođenje ovog oblika tretmana. Evaluacijom se potvrdila uspješnost grupa za samopomoć i uzajamnu podršku, koja se očitovala zadovoljstvom roditelja dobivenim informacijama i razmjenom iskustava s drugim roditeljima te stručnom potporom.
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Kategorija: Ostalo