Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socidemografski i obiteljski prediktori za razvoj ADHD poremećaja kod djece školske dobi u osnovnim školama u Mostaru (CROSBI ID 651598)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vukojević, Mladenka ; Grbeša, Lana ; Dodaj, Arta ; Maslać, Martina ; Boban Raguž, Ana Socidemografski i obiteljski prediktori za razvoj ADHD poremećaja kod djece školske dobi u osnovnim školama u Mostaru. 2016

Podaci o odgovornosti

Vukojević, Mladenka ; Grbeša, Lana ; Dodaj, Arta ; Maslać, Martina ; Boban Raguž, Ana

hrvatski

Socidemografski i obiteljski prediktori za razvoj ADHD poremećaja kod djece školske dobi u osnovnim školama u Mostaru

Deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj (ADHD ; od engl. Attention Deficit/Hyperactivity Disorder) jedan je od najčešćih neuropsihijatrijskih poremećaja u djetinjstvu (1, 2). ADHD je karakteriziran simptomima hiperaktivnosti, impulzivnosti i nepažnjom, koji počinju u ranom djetinjstvu i mogu se nastaviti do adolescencije ili odrasle dobi (3). ADHD je najčešći dijagnosticirani poremećaj ponašanja u djece. Oko 5-12% djece diljem svijeta ima poremećaj pažnje i hiperaktivnost (4). Djeca nižeg socioekonomskog statusa češće imaju dijagnozu ADHD-a od djece višeg socioekonomskog statusa (5). Ispitanici i metode: U istraživanje su bili uključeni roditelji 300 djece u dobi 6-12 godina, od čega je 149 djece II. i III. razreda te 151 djece VI. razreda. Istraživanje je provedeno u šest osnovnih škola na području grada Mostara. godine. U istraživanju je korištena anketa koja se sastojala iz tri upitnika: standardizirani Test za deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj, standardizirana Skala procjene ponašanja djece od 6 do 18 godina i opći sociodemografski upitnik. Ispitivanje je bilo anonimno. Prikupljene podatke se testiralo odgovarajućim statističkim metodama. Rezultati: U istraživanom uzorku 24, 7% ispitanika imalo je zadovoljene kriterije za ADHD (P<0, 001). U istraživanju je sudjelovalo podjednako ispitanika muškog i ženskog spola (P=1, 000). U ispitivanom uzorku, najučestalije obrazovanje oba roditelja, bilo srednjoškolsko majke (P<0, 001), isto kao i očevo (P<0, 001). Ispitanici su većinom živjeli s oba roditelja (P<0, 001), a kuća je bila najučestalije mjesto stanovanja (P<0, 001), dok su odnosi u kući najučestalije ocijenjeni kao osrednji (P<0, 001). Očevi ispitanika najučestalije nisu imali specifičan status, dok je od skupine očeva ispitanika koji su imali određen status, najučestaliji bio status ratnog vojnog invalida (P<0, 001). Zaključak:. U svim sociodemografskim varijablama, varijablama ispitanici koji su u konačnici zadovoljavali kriterije za ADHD imali su srednje obrazovanje roditelja i lošiju socioekonomsku situaciju.

sociodemografski i obiteljski prediktori, ADHD, djeca, hiperaktivnost

nije evidentirano

engleski

Socidemografski i obiteljski prediktori za razvoj ADHD poremećaja kod djece školske dobi u osnovnim školama u Mostaru

nije evidentirano

sociodemografski i obiteljski prediktori, ADHD, djeca, hiperaktivnost

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Dani BHAAAS-a u Bosni i Hercegovini

predavanje

26.05.2016-29.05.2016

Neum, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija