crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 89415

Zbornik radova

Autori: Zdravković, Željka; Dražović, Renata; Gregov, Ljiljana
Naslov: Kompatibilnost podražaja i reakcije-Simonov efekt
( Stimulus reaction compatibility - Simon effect )
Izvornik: XIII. Dani psihologije u Zadru-sažetci radova / Sorić, Izabela (ur.). - Zadar : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru , 2002. .
Skup: XIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 23-25. 05. 2002.
Ključne riječi: Simonov efekt; podražajna kongruentnost
( Simon effect; stimulus congruency )
Sažetak:
U okviru brojnih ispitivanja utvrđeno je da učinak u zadacima izborne reakcije ovisi o usklađenosti između prostornih i dinamičkih karakteristika nekog podražajnog sklopa i načina na koji se na njega treba reagirati, odnosno o kompatibilnosti podražaja i reakcije. Simon (1969) je u svojim istraživanjima utvrdio da vrijeme reakcije ovisi o spacijalnoj kompatibilnosti podražaja i reakcije i onda kad spacijalne informacije nisu relevantne za izvođenje reakcije, te pretpostavio da je to posljedica tendencije da se reagira na mjesto koje prostorno korespondira mjestu prezentacije podražaja (tzv. Simonov efekt). Međutim, kako su rezultati ispitivanja na ovom području kontradiktorni, neki autori (Hasbroucq & Guiard, 1991, na primjer) su negirali postojanje tzv. Simonovog efekta, te naveli da vrijeme reakcije ovisi prvenstveno o tome u kojoj se mjeri karakteristike podražaja (bile one relevantne ili ne) podudaraju sa zadanom reakcijom (tzv. podražajna kongruentnost). Cilj ovog ispitivanja bio je utvrditi efekte spacijalne kompatibilnosti podražaja i reakcije na učinak u zadacima izborne reakcije, kada su oni relevantni i irelevantni za izvođenje zadane reakcije. U ispitivanju je sudjelovalo 15 ispitanika u dobi od 19 do 22 godine. Zadaci izborne reakcije na dva podražaja bili su prezentirani na ekranu računala. Podražaji (krug i kvadrat) su se pojavljivali u gornjoj desnoj ili lijevoj polovici ekrana, istovremeno su se u donjem dijelu ekrana pojavljivala dva znaka koja su određivala mjesto reakcije ispitanika. Zadatak ispitanika je bio da u skladu s zadanom uputom, u prvom dijelu ispitivanja reagiraju na oblik (krug-kvadrat) podražaja, a u drugom na poziciju (lijevo-desno) pojavljivanja podražaja. Analizom dobivenih rezultata utvrđeni su značajni efekti spacijalne kompatibilnosti podražaja i reakcije na vrijeme reakcije, i kada spacijalne informacije nisu bile relevantne za izvođenje reakcije, što je u skladu sa Simonovim rezultatima.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0070022
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4