crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 894181

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris; Šabić, Josip
Naslov: Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja
( Educational aspirations of Croatian pupils: a teachers' perspective )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju i Medicinska naklada d.o.o. , 2017. 72-72.
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6. - 8.04.2017
Ključne riječi: obrazovne aspiracije ; osnovna škola
( educational aspirations ; elementary school )
Sažetak:
Istraživanja o učeničkim očekivanjima i odabirima vezanim uz vlastiti obrazovni put u prvi plan stavljaju prethodni akademski uspjeh učenika te ulogu roditelja i njihovog socio-ekonomskog statusa kao bitne čimbenike tih odabira (Khattab, 2015). Konceptualizacije učiteljskih očekivanja u literaturi se vezuju uglavnom za obrazovna postignuća učenika (Rubie-Davies, 2015), no izostaju istraživanja učiteljskih očekivanja vezanih uz buduće kasnije obrazovne i karijerne odabire njihovih učenika. Empirijski podaci o ulozi škole u namjerama upisa u visoko obrazovanje upućuju na to da školski kontekst može poticajno djelovati na više obrazovne aspiracije učenika, pri čemu ključnu ulogu imaju dobri odnosi između učitelja i učenika (Gore i sur., 2015). Zbog toga teorijsko određenje bitnih kontekstualnih odrednica obrazovnih odabira nužno mora uključiti i učiteljska uvjerenja i očekivanja vezana uz obrazovni put njihovih učenika. U okviru projekta koji ima za cilj istražiti obrazovne aspiracije hrvatskih učenika definirani su ključni koncepti vezani uz učiteljsku percepciju obrazovnih aspiracija. Ti su koncepti okvirno svrstani u tri grupe: učiteljska opća uvjerenja, ciljevi i vrijednosti, učiteljske percepcije i očekivanja od pojedinog učenika te školska klima i prakse. U prvoj od četiri vremenske točke ispitivanja predviđene projektnim nacrtom provedeno je 20 polustrukturiranih intervjua s učiteljicama u pet osnovnih škola. U uzorak su iz svake škole bile uključene dvije učiteljice prvih razreda, jedna učiteljica četvrtog razreda te razrednica sedmog razreda. Podaci prikupljeni intervjuima pokazuju da učiteljice učenika četvrtog i sedmog razreda imaju diferencirana očekivanja vezana uz obrazovni uspjeh učenika koja se temelje na procjeni njihovog prethodnog uspjeha te postignućima u polugodištu koje je prethodilo intervjuu. U usporedbi s učiteljicama četvrtih razreda, učiteljice sedmih razreda iznose jasnija očekivanja vezana uz kasniji obrazovni put djeteta, a ona se temelje na učenikovim postignućima, ali i iskazanim interesima, navikama učenja te percepciji obiteljskih očekivanja i obiteljske podrške u učenju.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Josip Šabić (josip@idi.hr), 26. Ruj. 2017. u 12:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4