Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja (CROSBI ID 652138)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marušić, Iris ; Šabić, Josip Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 72-72

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Šabić, Josip

hrvatski

Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja

Istraživanja o učeničkim očekivanjima i odabirima vezanim uz vlastiti obrazovni put u prvi plan stavljaju prethodni akademski uspjeh učenika te ulogu roditelja i njihovog socio-ekonomskog statusa kao bitne čimbenike tih odabira (Khattab, 2015). Konceptualizacije učiteljskih očekivanja u literaturi se vezuju uglavnom za obrazovna postignuća učenika (Rubie-Davies, 2015), no izostaju istraživanja učiteljskih očekivanja vezanih uz buduće kasnije obrazovne i karijerne odabire njihovih učenika. Empirijski podaci o ulozi škole u namjerama upisa u visoko obrazovanje upućuju na to da školski kontekst može poticajno djelovati na više obrazovne aspiracije učenika, pri čemu ključnu ulogu imaju dobri odnosi između učitelja i učenika (Gore i sur., 2015). Zbog toga teorijsko određenje bitnih kontekstualnih odrednica obrazovnih odabira nužno mora uključiti i učiteljska uvjerenja i očekivanja vezana uz obrazovni put njihovih učenika. U okviru projekta koji ima za cilj istražiti obrazovne aspiracije hrvatskih učenika definirani su ključni koncepti vezani uz učiteljsku percepciju obrazovnih aspiracija. Ti su koncepti okvirno svrstani u tri grupe: učiteljska opća uvjerenja, ciljevi i vrijednosti, učiteljske percepcije i očekivanja od pojedinog učenika te školska klima i prakse. U prvoj od četiri vremenske točke ispitivanja predviđene projektnim nacrtom provedeno je 20 polustrukturiranih intervjua s učiteljicama u pet osnovnih škola. U uzorak su iz svake škole bile uključene dvije učiteljice prvih razreda, jedna učiteljica četvrtog razreda te razrednica sedmog razreda. Podaci prikupljeni intervjuima pokazuju da učiteljice učenika četvrtog i sedmog razreda imaju diferencirana očekivanja vezana uz obrazovni uspjeh učenika koja se temelje na procjeni njihovog prethodnog uspjeha te postignućima u polugodištu koje je prethodilo intervjuu. U usporedbi s učiteljicama četvrtih razreda, učiteljice sedmih razreda iznose jasnija očekivanja vezana uz kasniji obrazovni put djeteta, a ona se temelje na učenikovim postignućima, ali i iskazanim interesima, navikama učenja te percepciji obiteljskih očekivanja i obiteljske podrške u učenju.

obrazovne aspiracije ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Educational aspirations of Croatian pupils: a teachers' perspective

nije evidentirano

educational aspirations ; elementary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-72.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka

Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija