Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja (CROSBI ID 652138)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Iris ; Šabić, Josip
hrvatski
Obrazovne aspiracije hrvatskih učenika: perspektiva učitelja
Istraživanja o učeničkim očekivanjima i odabirima vezanim uz vlastiti obrazovni put u prvi plan stavljaju prethodni akademski uspjeh učenika te ulogu roditelja i njihovog socio-ekonomskog statusa kao bitne čimbenike tih odabira (Khattab, 2015). Konceptualizacije učiteljskih očekivanja u literaturi se vezuju uglavnom za obrazovna postignuća učenika (Rubie-Davies, 2015), no izostaju istraživanja učiteljskih očekivanja vezanih uz buduće kasnije obrazovne i karijerne odabire njihovih učenika. Empirijski podaci o ulozi škole u namjerama upisa u visoko obrazovanje upućuju na to da školski kontekst može poticajno djelovati na više obrazovne aspiracije učenika, pri čemu ključnu ulogu imaju dobri odnosi između učitelja i učenika (Gore i sur., 2015). Zbog toga teorijsko određenje bitnih kontekstualnih odrednica obrazovnih odabira nužno mora uključiti i učiteljska uvjerenja i očekivanja vezana uz obrazovni put njihovih učenika. U okviru projekta koji ima za cilj istražiti obrazovne aspiracije hrvatskih učenika definirani su ključni koncepti vezani uz učiteljsku percepciju obrazovnih aspiracija. Ti su koncepti okvirno svrstani u tri grupe: učiteljska opća uvjerenja, ciljevi i vrijednosti, učiteljske percepcije i očekivanja od pojedinog učenika te školska klima i prakse. U prvoj od četiri vremenske točke ispitivanja predviđene projektnim nacrtom provedeno je 20 polustrukturiranih intervjua s učiteljicama u pet osnovnih škola. U uzorak su iz svake škole bile uključene dvije učiteljice prvih razreda, jedna učiteljica četvrtog razreda te razrednica sedmog razreda. Podaci prikupljeni intervjuima pokazuju da učiteljice učenika četvrtog i sedmog razreda imaju diferencirana očekivanja vezana uz obrazovni uspjeh učenika koja se temelje na procjeni njihovog prethodnog uspjeha te postignućima u polugodištu koje je prethodilo intervjuu. U usporedbi s učiteljicama četvrtih razreda, učiteljice sedmih razreda iznose jasnija očekivanja vezana uz kasniji obrazovni put djeteta, a ona se temelje na učenikovim postignućima, ali i iskazanim interesima, navikama učenja te percepciji obiteljskih očekivanja i obiteljske podrške u učenju.
obrazovne aspiracije ; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Educational aspirations of Croatian pupils: a teachers' perspective
nije evidentirano
educational aspirations ; elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-72.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska