crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 894255

Disertacija

Autor: Sabljo, Marin
Naslov: Odgoj i obrazovanje odraslih u penološkim ustanovama
( The education of adults in correctional institutions )
Vrsta: završni rad - diplomski/integralni studij
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
Mjesto: Osijek
Datum: 29.09.
Godina: 2016
Stranica: 77
Mentor: Renata Jukić
Ključne riječi: penološka andragogija, obrazovanje, zatvorska kazna
( penalty andragogy, education )
Sažetak:
U današnjem informacijskom dobu i svijetu koji se tehnološki neprestano razvija sve se više osjeti potreba za razvojem andragogije, znanosti o odgoju i obrazovanju odraslih te primjenom dosadašnjih andragoških spoznaja. Andragogija, sa svojim granama, je relativno mlada znanost te kao takva ima još dovoljno mjesta za istraživanje i napredak. U većini zemalja modernog svijeta bilježi se sve veći porast zatvoreničke populacije, koja spada pod socijalno ranjivu skupinu stanovništva s obzirom na svoju ekskluziju iz šire društvene zajednice. Takvoj socijalno ranjivoj skupini, koja prvenstveno zahtijeva preodgoj (ako je on uopće moguć – u čemu se ne slažu ni svi andragozi) treba pristupiti pažljivo, implementacijom andragoških spoznaja i zakonitosti kroz svakodnevni rad. Primarni cilj je ostvariti resocijalizaciju i rehabilitaciju osuđenika. Ostvarivanje dotičnih ciljeva ovisi o cjelokupnoj zatvorskoj klimi, a ponajviše o radu tretmanskog odjela kaznene ustanove. Naime, upravo zatvorski tretman kroz odgojno – obrazovni rad nastoji vratiti pojedinca „na pravi put“ društveno prihvaćenog ponašanja te ga odmaknuti od socijalnih devijacija i kriminala. Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi stupanj obrazovanja ispitanika, njihove stavove o važnosti odgojno – obrazovnog tretmana za ponovnu integraciju u društvo te ispitati stavove zatvorenika o odgojno-obrazovnim mogućnostima unutar zatvora u Osijeku. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 ispitanika, koji su ispitani skalama Likertovog tipa. Rezultati su pokazali kako ispitanici visoko vrednuju odgoj, obrazovanje i rad , ali smatraju kako nemaju adekvatne uvjete za njihovo ostvarivanje. Slična situacija je i sa slobodnim vremenom ispitanika unutar zatvora. Isto tako, istraživanje je pokazalo kako ispitanici nemaju pozitivne stavove o utjecaju odgojno – obrazovnog tretmana na život poslije zatvora. Teorijska obrada teme i provedeno istraživanje trebali bi poslužiti prvenstveno voditeljima zatvorskih tretmana da uvide obrazovne i radne potrebe zatvorenika te da se općenito osvijesti važna uloga andragogije u penološkoj praksi. Također, rezultati istraživanja su bitni kao doprinos andragoškoj teoriji i praksi te su ujedno smjernica svima koji kreiraju državnu politiku u odnosu na resocijalizaciju ove specifične skupine stanovnika, odnosno zatvorenika. Uz sve to rad može poslužiti i svima onima koji se budu zanimali za sličnu problematiku.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 26. Ruj. 2017. u 18:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4