crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 897180

Zbornik radova

Autori: Ninčević, Marjan; Jurić Vukelić, Dunja
Naslov: Područja kognitivne spremnosti za školu
( Domains of Cognitive School Readiness )
Izvornik:
Skup: 11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 05.-06.10.2017.
Ključne riječi: spremnost za školu, grafomotorika, vidna percepcija
( school readiness, graphomotor skills, visual perception )
Sažetak:
U radu autori analiziraju i tumače rezultate istraživanja kognitivne spremnosti za školu. Kompleksan i višeznačan pojam spremnosti za školu općenito se može odrediti kao minimum razvojnog stupnja – zdravstvenog, kognitivnog, socijalnog, emocionalnog i motivacijskog – koji djetetu omogućuje da primjereno reagira na zahtjeve škole. Složenost stvarne situacije nameće određena razilaženja po pitanjima uvjeta nastanka spremnosti za školu, sadržaja spremnosti, povezanosti pripremljenosti s budućim školskim uspjehom te same svrhe određivanja spremnosti za školu. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta određuje Zakon o osnovnom školstvu. Psihofizičku spremnost utvrđuje stručno povjerenstvo (liječnik, psiholog ili pedagog, defektolog i učitelj) prije upisa u prvi razred. U ovom je istraživanju za procjenu spremnosti za školu primijenjen Test spremnosti za školu koji ispituje sposobnosti vidne diskriminacije, grafomotoričke sposobnosti, poznavanje svakodnevnih činjenica i pojmova te razumijevanje odnosa među njima, sposobnosti okulomotoričke koordinacije i fine motorike te sposobnosti prebrajanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka. Rezultati dobiveni testiranjem predškolske djece najslabiji su u području grafomotorike, okulomotoričke koordinacije i fine motorike. U područjima vidne percepcije, poznavanja činjenica, razumijevanja odnosa, prebrojavanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka rezultati su na razini prosjeka s obzirom na dob.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Dunja Jurić Vukelić (djuric@hrstud.hr), 9. Lis. 2017. u 16:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4