Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Područja kognitivne spremnosti za školu (CROSBI ID 652856)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja Područja kognitivne spremnosti za školu. 2017

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja

hrvatski

Područja kognitivne spremnosti za školu

U radu autori analiziraju i tumače rezultate istraživanja kognitivne spremnosti za školu. Kompleksan i višeznačan pojam spremnosti za školu općenito se može odrediti kao minimum razvojnog stupnja – zdravstvenog, kognitivnog, socijalnog, emocionalnog i motivacijskog – koji djetetu omogućuje da primjereno reagira na zahtjeve škole. Složenost stvarne situacije nameće određena razilaženja po pitanjima uvjeta nastanka spremnosti za školu, sadržaja spremnosti, povezanosti pripremljenosti s budućim školskim uspjehom te same svrhe određivanja spremnosti za školu. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta određuje Zakon o osnovnom školstvu. Psihofizičku spremnost utvrđuje stručno povjerenstvo (liječnik, psiholog ili pedagog, defektolog i učitelj) prije upisa u prvi razred. U ovom je istraživanju za procjenu spremnosti za školu primijenjen Test spremnosti za školu koji ispituje sposobnosti vidne diskriminacije, grafomotoričke sposobnosti, poznavanje svakodnevnih činjenica i pojmova te razumijevanje odnosa među njima, sposobnosti okulomotoričke koordinacije i fine motorike te sposobnosti prebrajanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka. Rezultati dobiveni testiranjem predškolske djece najslabiji su u području grafomotorike, okulomotoričke koordinacije i fine motorike. U područjima vidne percepcije, poznavanja činjenica, razumijevanja odnosa, prebrojavanja, računanja i rješavanja problemskih zadataka rezultati su na razini prosjeka s obzirom na dob.

spremnost za školu, grafomotorika, vidna percepcija

nije evidentirano

engleski

Domains of Cognitive School Readiness

nije evidentirano

school readiness, graphomotor skills, visual perception

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

11. dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije - Prema kvalitetnoj školi

predavanje

05.10.2017-06.10.2017

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija