crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 899248

Zbornik radova

Autori: Škojo, Tihana; Jukić, Renata
Naslov: Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu
( The Influence of Verbal and Non-Verbal Dimension of Class Communication With an Emphasis on a Certain Subject )
Izvornik: 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Škojo, Tihana (ur.). - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku , 2017. (ISBN: 978-953-8181-02-3).
Skup: 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Mjesto i datum: Osijek, 12-13.10.2017.
Ključne riječi: verbalna i neverbalna komunikacija, komunikacijske kompetencije nastavnika, omiljeni i omraženi nastavni predmet
( verbal and non-verbal communication, teachers' communication competencies, favourite and least favourite school subject )
Sažetak:
Verbalna nastavna komunikacija dominantno podrazumijeva govor, najčešće u obliku razgovora, izlaganja, izvješćivanja ili diskusije i neizostavno je potkrijepljena neverbalnim porukama koje dopunjuju i proširuju verbalni sadržaj ; prenose emocionalne odnose, izražavaju mišljenja i stavove, ali i stvaraju poželjnu ili nepoželjnu socijalnu interakciju te potiču ili onemogućavaju dvosmjernu komunikaciju. U radu se prikazuje istraživanje provedeno na uzorku od 147 učenika sedmih i osmih razreda, sa svrhom utvrđivanja njihova mišljenja o verbalnoj i neverbalnoj dimenziji nastavne komunikacije na nastavi omiljenog i omraženog predmeta. Iz dobivenih rezultata zaključeno je kako nastavnici omiljenih predmeta učenike oslovljavaju imenom, postavljanjem pitanja potiču na razgovor te hvale rad učenika, njihove pojedine postupke, zapažanja i komentare. Također, učenici uočavaju kako su ti nastavnici opuštenog tijela te pridaju jednaku pozornost svim učenicima iz razreda. Nastavnike omraženog predmeta učenici procjenjuju niskim ocjenama i u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Ističu kako nastavnici omraženog predmeta prozivaju učenike da odgovore na pitanja iako se nisu javili te kritiziraju ili ističu pogreške u njihovu radu. Na temelju rezultata zaključujemo kako su komunikacijske kompetencije nastavnika i međusobna usklađenost verbalne i neverbalne dimenzije s naglašenim interakcijsko- komunikacijskim pristupom osnova uspješnog, humanistički usmjerenog odgojno-obrazovnog procesa o kojem ovisi hoće li učenici biti skloni pojedinom predmetu. S obzirom na značaj kvalitetne komunikacije za nastavu, aktualiziramo potrebu za većim naglaskom na stjecanju komunikacijskih kompetencija budućih nastavnika, a posebice na osvještavanju i uvježbavanju neverbalnog ponašanja te verbalnoj interakciji s ciljem uspostavljanja suradništva u komuniciranju s učenicima i pružanja učenicima potrebne komunikacijske slobode.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tihana Škojo (tihana.skojo@uaos.hr), 17. Lis. 2017. u 08:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4